Aktualizacja Galaxy S10 5G blokuje funkcję rozpoznawania twarzy

Najnowsza aktualizacja Samsunga Galaxy S10 5G przyniosła jego użytkownikom nowy problem. Poprawka wyłącza bowiem w telefonie funkcję rozpoznawania twarzy.

Nowe aktualizacje oprogramowania dla smartfonów przed ich udostępnieniem teoretycznie powinny być testowane. Producent powinien bowiem zadbać o to, by po zainstalowaniu nie sprawiały użytkownikom żadnych problemów. Praktyka jest jednak często zupełnie inna i zdarza się, że aktualizacja utrudnia, lub wręcz uniemożliwia korzystanie z telefonu.

Problemów z najnowszą aktualizacją zawierającą lipcowy pakiet bezpieczeństwa, doświadczają właśnie posiadacze Samsunga Galaxy S10 5G. Okazuje się bowiem, że po jej zainstalowaniu w telefonie przestaje działać funkcja rozpoznawania twarzy.

Jest to pierwszy smartfon Samsung wyposażony w czytnik odcisków palców wbudowany bezpośrednio w ekran. Jest to również pierwsze i jak dotąd jedyne urządzenie tego producenta posiadające sensor 3D ToF, będący odpowiedzią na technologię TrueDepth Face ID Apple. W założeniach system ma ułatwić logowanie do telefonu, jednak w tym momencie nie jest to możliwe, gdyż przestał działać.

Użytkownicy tego modelu twierdzą na oficjalnym forum producenta, że system przestał działać tuż po instalacji najnowszej aktualizacji. Bez względu na warunki oświetleniowe, system nie jest w stanie autoryzować użytkownika i odblokować telefonu.

Moderator forum potwierdził, że Samsung przygląda się zgłoszeniom i szuka rozwiązania. Na tę chwilę nie jest ono jednak dostępne i trzeba przełączyć się na inny biometryczny system autoryzacji. A jeśli jeszcze nie zainstalowaliście lipcowej poprawki, to po prostu tego nie róbcie.

Jeśli chcielibyście kupić Samsunga Galaxy S10 5G, to informuję, że jego ceny na polskim rynku, zaczynają się od 2799 zł.

Galaxy S10 5G

Źródło

You may also like...