Amazon łączy sprzedaż papierowych książek z cyfrowymi
Nie da się zaprzeczyć, że w ostatnich latach znacznie wzrosła popularność cyfrowych książek, natomiast spadła papierowych. Amazon już od jakiegoś czasu sprzedaje więcej tych drugich, zaś papierowe edycje zalegają w magazynach.
Znana księgarnia znalazła więc zupełnie nowy sposób na ich sprzedaż. Właśnie uruchomiono zupełnie nowy program pod nazwą Kindle MatchBook, w ramach którego zastosowano sprzedaż łączoną.
Na czym to polega? Jeśli kupimy książkę papierową, to za darmo, lub za niewielką opłatą (od 0,99 do 2,99 USD), otrzymamy jej cyfrową edycję. W ten sposób księgarnia chce skłonić konsumentów do częstszych zakupów, co jest w sumie niezłym pomysłem. Załóżmy, że kupujemy komuś książkę na prezentów, wówczas możemy kupić mu taką, która się nam podoba, podarować wersję papierową przyjacielowi, a sobie zachować edycję cyfrową.
Aktualnie w programie dostępnych jest około 70,000 książek z różnych gatunków.
Źródło: Amazon.com
Technogadżet w liczbach