Amazon zapłaci klientom za monitorowanie ich smartfonów
Amazon wprowadza nowy program, w ramach którego zapłaci klientom 2 dolary miesięcznie, w zamian za monitorowanie ruchu ich smartfonów. Firma chce w ten sposób lepiej personalizować reklamy.
Prywatność w obecnych czasach jest coraz trudniej chronić, gdyż duże koncerny nieustannie ją naruszają. Zwykle robią to bez wiedzy użytkowników, ale niektóre firmy starają się robić to w sposób całkowicie przejrzysty, dodatkowo dając im możliwość zarabiania.
Amazon zapowiedział właśnie zupełnie nowy program, w ramach którego zapłaci klientom za zgodę na monitorowanie ich smartfonów. W ramach programu weryfikacji reklam, każdy chętny otrzyma co miesiąc 2 dolary jeśli pozwoli, aby koncern monitorował ruch z ich telefonów.
Nie chodzi tu jednak o dostęp do prywatnych danych, tylko o sprawdzanie kiedy i gdzie klienci oglądają na telefonach reklam. Program będzie monitorował ruch, informując firmę na jakiej stronie użytkownik zobaczył reklamę, kiedy ją widział, jaki był jej rodzaj itp. W ten sposób śledzone będą zarówno reklamy własne Amazonu, jak i należące do firm trzecich.
Amerykański koncern wyjaśnia, że dane gromadzone za pomocą programu posłużą do ulepszenia produktów i usług. Nie ukrywa jednak, że wykorzysta je także do personalizacji reklam dla wszystkich swych klientów. Pozwoli to podnieść ich skuteczność, a tym samym zwiększy zyski ze sprzedaży promowanych produktów.
Oprócz wspomnianych 2 dolarów, klient może dodatkowo zarobić 10 dolarów miesięcznie, jeśli prześle zdjęcia 10 paragonów. Oprócz tego może liczyć na nagrody za wypełnianie ankiet.
Program weryfikacji reklam dostępny jest wyłącznie za zaproszeniem, zaś ilość miejsc jest ograniczona. Nie każdy więc ma szansę się do niego dostać.
Technogadżet w liczbach