App Store zarabia na aplikacjach więcej niż Google Play Store
Najnowszy raport Sensor Tower potwierdza, że App Store generuje większe zyski ze sprzedaży aplikacji niż Google Play Store. I to mimo iż Android jest systemem popularniejszym.
Jeśli chodzi o popularność mobilnych systemów operacyjnych, to Android jest bez wątpienia bezkonkurencyjny. Platforma Google ma aż 85-procentowy udział w rynku, więc iOS znajduje się daleko w tyle. Firma z Mountain View ma jednak powody do niezadowolenia, w kwestii zysków generowanych ze sprzedaży aplikacji. Na tym polu Apple jest bowiem bezkonkurencyjne.
Apple zarabia na sprzedaży aplikacji więcej od Google1>
Potwierdza to najnowszy raport przygotowany przez firmę Sensory Tower, który porównuje przychody dwóch największych sklepów z aplikacjami. Wynika z niego, że 100 najchętniej kupowanych aplikacji w App Store, w pierwszym kwartale tego roku przyniosło 83,8 mln dolarów. W tym samym czasie Google Play Store zarobiło jedynie 51 milionów, a przewaga Apple nad rywalem wynosi 65-procent. Dla porównania, w analogicznym okresie ubiegłego roku, przewaga ta wynosiła aż 67 procent.
Co ciekawe, oba sklepy notują praktycznie identyczny roczny wzrost sprzedaży, liczony w okresie od pierwszego kwartału 2014 do pierwszego kwartału 2019 roku. W przypadku App Store wyniósł on 31,3%, natomiast Play Store jest on na poziomie 31,2%.
Największa różnica w przychodach obu sklepów dotyczy aplikacji użytkowych, które nie są grami. W ostatnim kwartale średni przychód ze 100 najpopularniejszych aplikacji, w przypadku systemu iOS wyniósł 23,3 mln dolarów. Konkurencyjny Android zarobił w tym czasie tylko 7 mln dolarów, a to różnica aż 232 procentowa. Tutaj także jest ona nieco mniejsza niż w analogicznym okresie minionego roku, kiedy to wyniosła 363 procent.
Gry jednym z bardziej dochodowych produktów App Store
Jeśli chodzi o gry, to przewaga Apple jest tu również zauważalna, choć nie jest już tak duża. App Store zarobiło bowiem 70 mln dolarów, zaś do Play Store wpłynęło 48 mln dolarów. Użytkownicy Androida w ostatnim czasie wydają jednak coraz więcej pieniędzy na nowe gry. W przypadku tej platformy wzrost ich sprzedaży w pierwszym kwartale wyniósł aż 14,3%, zaś na iOS miał on wartość 9,4%.
W zeszłym roku użytkownicy iOS wydali na aplikacje w App Store aż 88% więcej pieniędzy od posiadaczy sprzętu z Androidem.
Źródło: Sensortower.com
Technogadżet w liczbach