App Store zarabia na aplikacjach więcej niż Google Play Store

Najnowszy raport Sensor Tower potwierdza, że App Store generuje większe zyski ze sprzedaży aplikacji niż Google Play Store. I to mimo iż Android jest systemem popularniejszym.

Jeśli chodzi o popularność mobilnych systemów operacyjnych, to Android jest bez wątpienia bezkonkurencyjny. Platforma Google ma aż 85-procentowy udział w rynku, więc iOS znajduje się daleko w tyle. Firma z Mountain View ma jednak powody do niezadowolenia, w kwestii zysków generowanych ze sprzedaży aplikacji. Na tym polu Apple jest bowiem bezkonkurencyjne.

Apple zarabia na sprzedaży aplikacji więcej od Google

Potwierdza to najnowszy raport przygotowany przez firmę Sensory Tower, który porównuje przychody dwóch największych sklepów z aplikacjami. Wynika z niego, że 100 najchętniej kupowanych aplikacji w App Store, w pierwszym kwartale tego roku przyniosło 83,8 mln dolarów. W tym samym czasie Google Play Store zarobiło jedynie 51 milionów, a przewaga Apple nad rywalem wynosi 65-procent. Dla porównania, w analogicznym okresie ubiegłego roku, przewaga ta wynosiła aż 67 procent.

App Store

Co ciekawe, oba sklepy notują praktycznie identyczny roczny wzrost sprzedaży, liczony w okresie od pierwszego kwartału 2014 do pierwszego kwartału 2019 roku. W przypadku App Store wyniósł on 31,3%, natomiast Play Store jest on na poziomie 31,2%.

App Store

Największa różnica w przychodach obu sklepów dotyczy aplikacji użytkowych, które nie są grami. W ostatnim kwartale średni przychód ze 100 najpopularniejszych aplikacji, w przypadku systemu iOS wyniósł 23,3 mln dolarów. Konkurencyjny Android zarobił w tym czasie tylko 7 mln dolarów, a to różnica aż 232 procentowa. Tutaj także jest ona nieco mniejsza niż w analogicznym okresie minionego roku, kiedy to wyniosła 363 procent.

App Store

Gry jednym z bardziej dochodowych produktów App Store

Jeśli chodzi o gry, to przewaga Apple jest tu również zauważalna, choć nie jest już tak duża. App Store zarobiło bowiem 70 mln dolarów, zaś do Play Store wpłynęło 48 mln dolarów. Użytkownicy Androida w ostatnim czasie wydają jednak coraz więcej pieniędzy na nowe gry. W przypadku tej platformy wzrost ich sprzedaży w pierwszym kwartale wyniósł aż 14,3%, zaś na iOS miał on wartość 9,4%.

W zeszłym roku użytkownicy iOS wydali na aplikacje w App Store aż 88% więcej pieniędzy od posiadaczy sprzętu z Androidem.

Źródło: Sensortower.com

You may also like...