Apple Watch wygrywa z tradycyjnymi zegarkami
Strategy Analytics podało najnowsze wyniki sprzedaży Apple Watch. Według analityków są one lepsze, niż wszystkich szwajcarskich producentów zegarków razem wziętych.
Nie od dziś wiadomo, że Apple Watch praktycznie zdominował rynek smartwatchy, nie pozostawiając konkurencji żadnych szans. Produkt amerykańskiej firmy sprzedaje się bowiem najlepiej ze wszystkich tego typu urządzeń. Natomiast konkurencja może jedynie z zazdrością spoglądać na firmę z Cupertino.
Co ciekawe, urządzenie osiąga znacznie lepsze wyniki sprzedaży od całej branży szwajcarskich producentów zegarków. Tak bowiem twierdzi najnowszy raport przygotowany przez firmę Strategy Analytics. Jeszcze do niedawna smartwatche traktowano bardziej jako ciekawostkę, gdyż większość konsumentów preferowała tradycyjne analogowe zegarki. Trendy się jednak zmieniają i coraz więcej osób pragnie mieć sprzęt o dużo szerszych możliwościach.
Według Strategy Analytics, w ubiegłym roku amerykańska firma sprzedała aż 30,7 mln egzemplarzy swego produktu. To wynik aż o 36 procent lepszy niż w roku 2018, kiedy to na rynek trafiło 22,5 mln sztuk. Dla porównania, w 2019 roku wszyscy szwajcarscy producenci, sprzedali łącznie 21,1 mln sztuk zegarków. Jest to spadek o 13 procent w porównaniu do roku 2018, kiedy to sprzedaż wyniosła 24,2 mln urządzeń.
Wątpliwe jest jednak to, by smartwatch całkowicie wyparł z rynku tradycyjne zegarki. Analogowy sprzęt ma jednak tę przewagę nad elektronicznym gadżetem, że można go używać przez wiele lat, a tymczasem smartwatch po kilku latach przestaje spełniać swą funkcję. Oczywiście taki sprzęt jak Apple Watch również ma swe plusy, a największym z nich są funkcje związane ze zdrowiem, które w ostatnich latach uratowały wiele osób.
Technogadżet w liczbach