Bezdomni zamieszkają w…billboardach?
Problem bezdomności to bardzo złożona sprawa, bo czasem jest to kwestia wyboru, a innym razem złośliwego losu, który sprawia, że człowiek mający jeszcze niedawno pracę i mieszkanie, ląduje na bruku. Rząd zwykle nie przejmuje się bezdomnymi, ale być może przynajmniej częściowo tę kwestię uda się rozwiązać dzięki Gregory Project.
Gregory Project to pomysł słowackiej firmy DesignDevelop, która zaprojektowała bardzo interesujące mieszkanko dla bezdomnych. Najciekawsze jest to, że owo mieszkanie tak naprawdę jest reklamowym billboardem, a więc z zewnątrz otacza go reklama produktu, natomiast w środku mamy dość luksusowe lokum, składające się z dwóch niewielkich pomieszczeń.
W pierwszym znajduje się korytarz wejściowy, kuchnia oraz niewielka przestrzeń do pracy, jak również łóżko oraz magazynek. W drugim jest łazienka z kabiną prysznicową oraz toaletą. Domek oczywiście podłączony jest do prądu, wody oraz posiada kanalizację, a dodatkowo w planach jest zainstalowanie paneli słonecznych oraz kompostownika w toalecie.
Najciekawsze są jednak koszty tego pomysłu. Firma przewiduje, że roczny koszt utrzymania takiego domku oscylowałby w granicach 4000 Euro, przy czym dochód z umieszczonych na nim reklam wynosiłby 3600 Euro, a więc całość kosztowałoby to tylko 400 Euro rocznie, które musieliby wyłożyć sponsorzy lub przyszli mieszkańcy. Jak na takie mieszkanko to rewelacyjna cena, tym bardziej, że takich billboardów można by przy drogach ustawić tysiące.
Źródło: Designdevelop.sk
Technogadżet w liczbach