BlackBerry znika z japońskiego rynku
Kanadyjski RIM ogłosił, że z powodu braku wystarczająco dużej ilości klientów, by opłacało się tłumaczyć na japoński, operacyjny system BlackBerry 10, wycofuje się z tamtejszego rynku.
Premiera systemu BlackBerry 10 oraz nowych smartfonów firmy RIM, była jednym z większych wydarzeń na rynku mobilnym, jednakże nie wszyscy będą mogli korzystać z nowych produktów oraz systemu. RIM ogłosiło właśnie wycofanie się z rynku japońskiego.
Firma wyjaśnia, że ma tam zbyt mało klientów (RIM posiada zaledwie 0,3 procent tamtejszego rynku), by usprawiedliwiało to wydatki potrzebne do przetłumaczenia na japoński nowy system operacyjny. A skoro dalsza obecność na rynku, przestała być opłacalna, to firma się z nim zwyczajnie pożegnała.
Akcjonariusze koncernu też powinni być zadowoleni rezygnacją ze zbędnych wydatków. Szczególnie, że wyniki sprzedaży modelu BlackBerry Z10 z rynków amerykańskiego i brytyjskiego, są więcej niż zadowalające.
Źródło: Phonearena.com
Technogadżet w liczbach