Cyberpunk 2077: Microsoft zwraca pieniądze za grę
Microsoft również podjął decyzję o zwrocie pieniędzy za grę Cyberpunk 2077. Nie zamierza jednak usuwać jej ze swego sklepu, jak wcześniej zrobiło to Sony.
Jak wczoraj informowałem, Sony zdecydowało o usunięciu z PlayStation Store wydanej właśnie gry Cyberpunk 2077. Powodem tej decyzji jest masa błędów obecna w polskiej produkcji oraz kiepska jej optymalizacja sprawiająca duże problemy z płynnością działania. Pisałem wówczas, że według szefa CD Projektu, podobnego kroku możemy oczekiwać także od Microsoftu.
Firma Billa Gatesa istotnie rozpoczęła zwracanie pieniędzy za źle działający tytuł, lecz nie usunęła go z Microsoft Store. Gra nadal jest tam dostępna, choć ze zrozumiałych względów na razie lepiej jej nie kupować. Microsoft przyznał, że gra nie działa tak jak powinna. Dlatego zdecydowano się ominąć tradycyjną politykę zwrotów, wymagającą spełnienia określonych warunków. Krótko mówiąc klient ma zwrot ma jedynie 14 dni, po upłynięciu których nie da się już odzyskać pieniędzy. W przypadku tej produkcji można je odzyskać do odwołania.
Oczywiście powyższe działania Sony i Microsoftu dotyczą tylko posiadaczy cyfrowych kopii gry, a co z posiadaczami fizycznych egzemplarzy? CD Projekt RED początkowo twierdził że powinni zgłosić się do sklepu, w którym ją kupili. Nie jest to sprawa łatwa, gdyż sklepy mogą nie zechcieć przyjmować zwrotów. Wydawca nie podał też żadnego adresu emailowego, pod który konsumenci mogliby się zgłosić, by otrzymać zwrot pieniędzy bezpośrednio od dewelopera.
Taka postawa spotkała się z dużą krytyką, więc producent wydał oświadczenie, w którym zapewnia, że pracuje nad możliwością zwrotu fizycznych kopii. Zapewnia, że kontaktuje się z osobami, które wysłały takie żądanie, dołączając paragon zakupu.
Producent sugeruje także, by skontaktować się z nim za pomocą emaila helpmerefund@cdprojektred.com, jeśli nie udało mu się zwrócić gry w sklepie. Gracze powinni to jednak zrobić do 21 grudnia bieżącego roku, gdyż jest to jednorazowa inicjatywa.
Technogadżet w liczbach