Disney+ potwierdza tańszy abonament dla swych użytkowników
Disney+ oficjalnie szykuje tańszy plan abonamentowy dla swych użytkowników. Będzie on jednak wspierany za pomocą prezentowanych reklam, wyświetlanych zapewne w trakcie oglądanych treści.
W ostatnim czasie praktycznie wszystkie platformy streamingowe podniosły ceny abonamentów, co z pewnością nie podoba się ich użytkownikom. Niektóre z nich oferują więc swym klientom nieco tańsze pakiety, które jednak wiążą się z koniecznością oglądania reklam. Wkrótce z taką ofertą wyjdzie również platforma Disney+.
Serwis właśnie potwierdził, że jeszcze w tym roku uruchomi zupełnie nowy plan abonamentowy z reklamami. Na początku pojawi się w Stanach Zjednoczonych, natomiast w 2023 roku trafi także do innych krajów.
Firma nie poinformowała ile trzeba będzie zapłacić za usługę wspieraną reklamami. Zapewnia jednak, że będzie to kwota niższa od obecnego abonamentu bez reklam, który w USA kosztuje 8 dolarów miesięcznie. Nie podano też dokładnej daty startu nowego planu abonamentowego.
Tańszy abonament może ułatwić Disney+ zdobywanie nowych abonentów. Dodam, że pod koniec zeszłego roku platforma miała ich 129,8 mln, natomiast do końca 2024 roku fiskalnego planuje zwiększyć tę liczbę do 230-260 mln.
Disney nie jest jedyną platformą oferującą tańszy dostęp do swej usługi dzięki reklamom. Podobną ofertę ma również Hulu, która nazywa się “With Ads” i początkowo dostępny był w cenie 6,99 dolarów miesięcznie. Ostatnio jednak serwis obniżył ją do kwoty 5,99 dolarów miesięcznie.
Technogadżet w liczbach