Google Play informuje o reklamach w aplikacji
W Google Play wprowadzona zostaje nowa funkcja, która powinna spodobać się użytkownikom smartfonów z Androidem. Opcja poinformuje ich bowiem, która aplikacja zawiera w sobie reklamy.
Aplikacje mobilne dostępne w Google Play Store to prawdziwe pole minowe. Wprawdzie znaczna ich część jest teoretycznie darmowa, ale w dzisiejszych czasach nie ma nic za darmo, więc deweloper w taki czy inny sposób zechce sobie to zrekompensować.
Najpopularniejszą metodą jest umieszczenie w aplikacji reklam, co z punktu widzenia użytkownika jest wyjściem najgorszym. Reklamy ładują się bowiem nieustannie, więc nie tylko zużywają pakiet danych, lecz także sprawiają, że modem musi ciągle pracować, a to z kolei przekłada się na wzrost zużycia energii. Co więcej, niektóre z nich przerywają pracę samej aplikacji, by wyświetlić pełnoekranową reklamę. Innymi słowy, wiele osób unika aplikacji wyposażonych w reklamy i przed jej pobraniem chciałoby wiedzieć, czy interesujący go program posiada taką funkcję.
Teraz jest to możliwe, gdyż Google wprowadził do Google Play Store nową funkcję, która w widoczny sposób zaznacza, że aplikacja posiada reklamy. Jak widać na poniższym screenie, informacja ta znajduje się tuż obok wzmianki o obecności mikrotransakcji.
Jeśli więc preferujemy aplikacje mobilne wolne od reklam, to dzięki temu będziemy wiedzieć których z nich nie należy pobierać. Dodam, że nowa funkcja początkowo powstała dla programu Rodzinnego, jednak Google zdecydowało się udostępnić ją wszystkim.
Źródło: Engadget.com
Technogadżet w liczbach