iPad z serwisowej wymiany musi być nowy
Holenderski sąd uznał, że iPad dostarczany klientom jako zastępstwo w zamian za ich uszkodzone urządzenie, nie może być fabrycznie odświeżany. Firma musi więc zapewniać klientom fabrycznie nowe tablety.
iPad tak jak każde urządzenie elektroniczne, potrafi się czasem zepsuć i wówczas trzeba je wymienić. Polityka Apple w tej materii nie jest jednak szczególnie przyjazna klientom. Koncern w ramach wymiany zapewnia klientom tablet fabrycznie odświeżany, zamiast nowego.
Takie podejście do klienta nie spodobało się holenderskiemu sądowi, który wydał wyrok mówiący, że Apple nie może wymieniać klientom tabletów na wersje refurbished, lecz musi mu zapewnić sprzęt nowy.
Decyzja sądu jest efektem pozwu złożonego przez pewną kobietę, której nowy iPad zakupiony w 2015 roku miał poważne problemy techniczne, związane głównie z połączeniem WiFi. Kobieta oddała więc sprzęt do serwisu, lecz choć kupiła tablet nowy, to w zamian proponowano jej produkt używany. Został on uprzednio fabrycznie odświeżony. Oczywiście klientka nie przyjęła takiego urządzenia słusznie argumentując, że skoro zapłaciła za nowe, to w zamian powinna też dostać nowe. Oddała więc sprawę do sądu.
Dodać należy, że nie tylko holenderskim klientom firmy nie podoba się jej podejście do wymiany sprzętu. Podobne pozwy zostały złożone również w Kalifornii. Jeśli więcej państw wyda uzna, że Apple nie może wymieniać klientom sprzętu na używany, amerykański koncern będzie miał nie lada problem. Znacznie podniesie to wówczas koszty serwisowania sprzętu.
Źródło: Gadgets.ndtv.com
Technogadżet w liczbach