Kompatybilność PS4 z PS2 nie dotyczy płyt
Odkąd Xbox One oferuje swym posiadaczom możliwość uruchamiania gier z Xboxa 360, Sony robi wszystko, by PlayStation 4 nie wyglądał w oczach klientów na sprzęt znacznie gorszy, dlatego planuje umożliwić jej posiadaczom uruchamianie gier z PlayStation 2. Nie będzie to funkcja szczególnie użyteczna.
W ubiegłym miesiącu Xbox One zyskał dużą przewagę nad konkurencyjnym PlayStation 4, ponieważ Microsoft wreszcie udostępnił jego użytkownikom tzw. kompatybilność wsteczną, czyli możliwość uruchamiania gier z Xboxa 360. To bardzo przydatna funkcja, gdyż znaczna część użytkowników Xboxa One przesiadła się na niego ze starszej konsoli i pozostało im wiele gier, z którymi nie mieli do tej pory co robić.
Siny poczuło się zagrożone, lecz choć ze względu na duże różnice konstrukcyjne, nie jest w stanie zapewnić swemu PlayStation 4 kompatybilności z PlayStation 3, to zrobi to w przypadku PlayStation 2. Na oficjalnym blogu PlayStation (http://blog.us.playstation.com/2015/12/04/fan-favorite-ps2-games-launching-on-ps4-tomorrow/) znaleźć już można listę tytułów pochodzących z PS2, które da się uruchomić na PS4, a wśród nich są takie produkcje, jak: Dark Cloud, Grand Theft Auto III, Grand Theft Auto: Vice City, Grand Theft Auto: San Andreas, Rogue Galaxy, The Mark of Kri, Twisted Metal: Black oraz War of the Monsters.
Niestety w odróżnieniu do Microsoftu, propozycja Sony z punktu widzenia graczy nie jest szczególnie atrakcyjna, chociażby dlatego, że wsteczna kompatybilność nie uwzględnia płyt. Innymi słowy, jeśli posiadacie jeszcze gry na PS2, to możecie je sobie zwiesić na szyi, bo do niczego więcej się nie przydadzą.
Sony wyjaśnia, że ze względu na brak kompatybilności formatów, nie da się włożyć płyty do czytnika nowej konsoli i w ten sposób uruchomić grę. Trzeba je więc ponownie kupić, otrzymując w wersji cyfrowej, a będą sprzedawane w cenie od 9,99 do 14,99 dolarów.
Te rozwiązanie ma jednak kilka zalet, bowiem wszystkie gry będą miały grafikę upscalowaną do 1080p oraz mają obsługiwać funkcje Remote Play, Live Broadcast, Share Play, Activity Feeds oraz Second Screen.
Źródło: Ubergizmo.com
Technogadżet w liczbach