Nowatorskie rękawice zwiększą realizm doznań w środowisku VR
Sharp Corporation pokazała prototypowe rękawice VR, które zwiększą realizm doznań w cyfrowym świecie. Urządzenie pozwoli poczuć wirtualne tekstury.
Fani rzeczywistości wirtualnej, zagłębiając się w cyfrowy świat tworzony na komputerze, już wkrótce będą mogli liczyć na większy poziom realizmu doznań. Sharp Corporation pracuje bowiem nad nowatorskim gadżetem, a są nim rękawice VR, które zapewnią dodatkowe informacje naszemu zmysłowi dotyku.
Rękawice VR pozwolą poczuć cyfrowe obiekty
Technologia rzeczywistości wirtualnej wciąż traktowana jest raczej jako ciekawostka i minie jeszcze wiele czasu, zanim będzie można z niej korzystać na co dzień. Największą przeszkodą w upowszechnieniu się tego rozwiązania, jest brak realizmu. Użytkownik nie czuje cyfrowego świata, tak jak w przypadku rzeczywistego, co może wielu zniechęcać do korzystania z tych systemów. Inżynierowie ciągle pracują więc nad gadżetami, które mogą zwiększyć realizm doznań i jeden z nich pokazał właśnie Sharp.
Firma zaprezentowała prototypowe rękawice, przeznaczone do działania w środowisku wirtualnym. Sprzęt posiada podstawowe funkcje kontrolera (joystick i trzy przyciski) umieszczone między kciukiem a palcem wskazującym, co potencjalnie umożliwia nawigację i interakcje. Natomiast dzięki technologii haptycznej, generuje subtelne wrażenia dotykowe na opuszkach palców, pozwalając użytkownikom wyczuwać tekstury w wirtualnym środowisku.
Dodatkowe doznania w wirtualnym środowisku
Warto jednak podkreślić, że nie jest to gadżet z technologią force feedback, która pozwala trzymać lub wyczuwać kształt obiektów poprzez fizyczne odpychanie ich palcami. Ten produkt posiada natomiast wielosegmentowe elementy dotykowe na każdym opuszku palca, aby symulować chropowatą lub gładką teksturę.

W przeciwieństwie do innych kontrolerów wbudowanych w rękawice, brakuje tutaj technologii precyzyjnego śledzenia palców. Nie jest to więc w pełni funkcjonalny kontroler. Sharp zapewnia jednak, że opracowuje specjalny system mocowania, który pozwoli na sparowanie rękawic z klasycznym kontrolerem VR. Dzięki temu użytkownik będzie mógł precyzyjnie sterować awatarem w cyfrowym świecie, zyskując równocześnie możliwość czucia tekstur.
Ta nowinka technologiczna wciąż znajduje się w fazie rozwoju i testów. Nie wiadomo więc kiedy trafi na rynek. Dodam jednak, że jego cena dla wczesnych testerów wynosiła 680 dolarów (ok. 2400 zł), jest więc dość wysoka jak na gadżet, który nie jest nawet w pełni funkcjonalnym kontrolerem.
Technogadżet w liczbach