Nowe regulacje pomogą skuteczniej walczyć z telefonicznym spamem

Amerykańska FCC wprowadzi w życie nowe regulacje, które pomocą skuteczniej walczyć z telemarketerami. Pozwolą blokować numery telefonów szczególnie uciążliwym firmom.

Telefoniczny spam jest problemem praktycznie na całym świecie i bardzo trudno z nim walczyć. Użytkownicy telefonów są bombardowani połączeniami od telemarketerów próbujących wcisnąć produkty, których zupełnie nie potrzebują. Co gorsza, spamerzy nie uznają żadnych zasad i potrafią zakłócać spokój w różnych godzinach, nie dając odetchnąć nawet wieczorami.

Problem jest szczególnie duży w Stanach Zjednoczonych, gdzie powszechne są tzw. robocalls, czyli automatyczne połączenia wykonywane przez komputery. Tamtejsza Federalna Komisja Komunikacji (FCC) od lat próbuje ukrócić te praktyki, lecz z bardzo różnym skutkiem. Być uda się to zrobić przy pomocy wprowadzonych właśnie nowych regulacji.

FCC przedstawiło właśnie dwie nowe regulacje, które powinny znacznie ograniczyć działania telemarketerów. Pierwsza uchwała nakłada na firmy nowy limit połączeń, które w każdym miesiącu mogą wykonać na dany numer.

Dotychczas takie limity nie obowiązywały, przez co firmy mogły telefonować bez ograniczeń. Teraz firma w okresie 30 dni może wykonać jedynie 3 połączenia na domowy numer telefonu. Przedsiębiorstwo lub organizacja musi ponadto umożliwić użytkownikowi całkowitą rezygnację z otrzymywania takich połączeń.

Druga uchwała skupia się na dostawcach usług. Telekomy po otrzymaniu skargi od klientów, będą mogły podjąć kroki w celu powstrzymania nielegalnych połączeń. Nałożono na nich także obowiązek pomagania FCC oraz organom ścigania w identyfikacji dostawców nielegalnych połączeń automatycznych.

Pojawiło się również nowe narzędzie blokujące, które konsumenci będą musieli samodzielnie włączyć. Dostawcy usług telefonicznych będą mogli wówczas blokować sieci w przypadku gdy istnieje prawdopodobieństwo, że połączenie będzie nielegalne. Według FCC będzie to oceniane na podstawie analiz identyfikatora dzwoniącego, monitorowania sieci oraz nadzoru ludzkiego.

Nowe regulacje pozwolą znacznie skuteczniej walczyć z telefonicznym spamem oraz telemarketerami i lepiej chronić przed nimi konsumentów.

telemarketerami

Źródło

You may also like...