Project Shield – nowa konsola Nvidii

Na konferencji prasowej poprzedzającej rozpoczynające się właśnie targi CES 2013 w Las Vegas, Nvidia zaprezentowała zupełnie nową konsolę do gier o nazwie Project Shield, a także kilka innych projektów.

Project Shield to urządzenie wyposażone w najnowszy procesor Nvidii Tegra 4, posiadający aż 72 rdzenie GU, dzięki którym jest mniej więcej sześciokrotnie mocniejszy od Tegry 3. Dzięki nowemu silnikowi przetwarzania obrazu, chip może wykonywać operacje 10-krotnie szybciej, niż obecnie używane urządzenia. Nowy procesor co prawda nadal posiada tylko cztery główne rdzenie, lecz są to rdzenie Cortex A15, a w dodatku jest kompatybilny z siecią LTE.

Project Shield posiada 5-calowy ekran dotykowy o rozdzielczości 1280 x 720 pikseli i gęstości 294 ppi, działa na Androidzie, ma slot na kartę SD, oraz wyjście HDMI, a także dołączany kontroler. Najciekawszy jest jednak czas działania. Zdaniem Nvidii wbudowana bateria zapewni aż 38 godzin zabawy na jednym ładowaniu.

Na chwilę obecną Project Shield jest w fazie beta, a więc nie posiada jeszcze LTE, a wyłącznie WiFi. Działa na Androidzie Jelly Bean, ale to się może zmienić w momencie premiery, którą zaplanowano na drugi kwartał bieżącego roku. Cena nie została jeszcze ujawniona.

Project Shield nie jest jedyną niespodzianką Nvidii, przygotowaną dla graczy. Firma pokazała również GeForce Experience. Jest to zestaw narzędzi pozwalających użytkownikom na wybranie ustawień graficznych, zapewniających maksymalne osiągi. Jen-Hsun Huang, prezes Nvidii, powiedział dziennikarzom, że firma posiada grupę doświadczonych graczy, bawiących się niemal każdą grą i potrafiących precyzyjnie określić ustawienia idealne dla jak najlepszych osiągów oraz jakości grafiki. GeForce Experience, automatycznie dopasują ustawienia, by osiągnąć jak najlepszy efekt.

Kolejną nowością jest Nvidia Grid Gaming System, system grania w chmurze, podobny w działaniu do OnLive. Nie będzie to jednak ani OnLive, ani Gaikai, lecz całkowicie autorski system Nvidii. Każdy licencjonowany system opierać ma się na 20 serwerach Grid, zaś każdy z nich wyposażony jest w 10 GPU o mocy obliczeniowej 200 teraflopów, odpowiadającej mniej więcej 700 konsolom Xbox 360. Jeden taki Grid pozwoli bawić się 24 graczom, a więc znacznie więcej niż obecnie istniejąca architektura serwerowa, dzięki czemu granie w chmurze stanie się bardziej praktyczne.

System będzie wspierał telewizory SmartTV, a także słabsze komputery i laptopy, oferując ich użytkownikom możliwość grania. Nvidia nie będzie jednak sama zajmowała się usługą, lecz będzie udzielać licencji swym partnerom.

Źródło: Engadget.com

You may also like...