Producenci smartfonów nie zainteresowani facebookfonem

Mogłoby się nam wydawać, że skoro z Facebooka korzysta już ponad miliard osób, to wiele z nich zechce kupić dedykowany temu portalowi smartfon. Tak się jednak nie stało i HTC First, który był pierwszym tego typu urządzeniem, zrobił spektakularną klapę.

Warto przypomnieć, że sprzedaż tego modelu była drastycznie mała. Nawet po obniżeniu jego ceny do zaledwie 0,99 USD (oczywiście przy 2-letniej umowie), nie wzbudził żadnego zainteresowania. Dlatego producent szybko wycofał go ze sprzedaży.

Można by się zastanawiać dlaczego tak jest. Ale chyba użytkownicy nie potrzebują jakiegoś specjalnie zaprojektowanego smartfona. W zasadzie bowiem każdy model oferuje dostęp do portalu poprzez dedykowaną aplikację Facebook Home. Pewnie też dlatego, żaden z dużych producentów smartfonów widząc porażkę HTC, nie jest zainteresowany takim sprzętem.

Jak donosi Digitimes, Samsung odrzucił propozycję zbudowania takiego smartfona, a inni producenci również nie wyrażają zainteresowania tego typu projektem.

Początkowo takie firmy jak Sony, Lenovo, ZTE, czy Huawei, mogły nawet być nim zainteresowane. Przyglądały się bowiem jak sobie radzi HTC, by pójść śladem rywala. Jednak porażka HTC First, skutecznie ich z tego pomysłu wyleczyła.

 HTC First

Źródło: Digitimes.com

You may also like...