Smartfony Samsunga nie wyświetlą reklam w One UI 2.5
Zdementowano plotkę sugerującą, iż wraz z interfejsem OneUI 2.5, smartfony Samsunga miałyby zacząć wyświetlać reklamy. Jej pojawienie było efektem błędu w tłumaczeniu.
Smartfony czasem potrafią wyświetlać na ekranie reklamy, ale zasadniczo takie zachowanie dotyczy głównie urządzeń pochodzących od chińskich producentów. W tym tygodniu pojawiły się jednak doniesienia, sugerujące iż taki plan ma koncern Samsung. A zamierza go zrealizować w interfejsie OneUI 2.5.
Produkty koreańskiej marki miałyby wówczas wyświetlać reklamy na zablokowanym ekranie. Według doniesień, ekran blokady miałby 15 sekundowy timer, więc użytkownik musiałby poczekać do jego upłynięcia zanim mógłby odblokować urządzenie. Co więcej, reklamy miałby także być obecne w aplikacjach Samsunga, jak odtwarzacz muzyczny, Bixby oraz telefon. Na poniższym screenshocie widać jak miałoby to wyglądać.
Wielu chińskich firm wyświetla już reklamy w tym sprzęcie i można je znaleźć m.in., w budżetowym sprzęcie Xiaomi, Realme czy Vivo. Informacja o podobnym planie Samsunga wydawała się więc całkiem wiarygodna. Na szczęście okazała się nieprawdziwa.
Według witryny SamsungMobile informacja bazowała na satyrycznym komentarzu opublikowanym na koreańskim forum społeczności. Wpis został jednak błędnie przetłumaczony. Chodziło o to, że Samsung faktycznie wpycha reklamy do swej aplikacji pogodowej, dostępnej w Korei Południowej. Ktoś po prostu zakpił z tego pomysłu sugerując, że w OneUI 2.5 reklamy będą też pojawiały się na ekranie blokady.
Technogadżet w liczbach