Snapchat stracił przez Kylie Jenner 1,5 mld dolarów
Jak wielki wpływ na media społecznościowe mają popularni celebryci pokazuje przykład Kylie Jenner. Członek rodziny Kardashianów, jednym tylko wpisem spowodował spadek wartości Snapchata o 1,5 mld dolarów.
Influencerzy brylujący w mediach społecznościowych, mają niesamowitą siłę przebicia. Potrafią nie tylko bardzo skutecznie zwiększać sprzedaż produktów, za których reklamowanie otrzymują olbrzymie wynagrodzenie. Mają także spory wpływ na same media społecznościowe i nieprzemyślanym wpisem mogą spowodować znaczny spadek wartości wielu firm.
Przykładem tego jest Kylie Jenner, jeden z członków rodziny Kardashianów, która w środę spowodowała spadek rynkowej wartości firmy Snap Inc., aż o 1,5 mld dolarów. Jenner wrzuciła na Spachata wpis, w którym zasugerowała znaczny spadek popularności tego komunikatora. Jej wpis sprawił, że inwestorzy postanowili dokładniej przemyśleć swą decyzję o wyłożeniu pieniędzy na ten produkt, co przełożyło się na znaczny spadek kursu akcji. Ich cena zmniejszyła się z 19,05 do 17,05 dolarów, a to z kolei sprawiło, że rynkowa wartość firmy spadła aż o 1,5 mld dolarów.
Dość szybko ktoś inteligentniejszy wytłumaczył celebrytce jaki skutek mógł spowodować jej wpis. Po 10 minutach próbowała się z niego wycofać, zapewniając, że darzy Snapchata dozgonną miłością, ale szkody już zostały poczynione.
Źródło: Neowin.net
Technogadżet w liczbach