Squid Game zarobiło dla Netflixa niemal miliard dolarów
Zdobywający ogromną popularność serial Squid Game, okazał się niezwykle dochodowy dla platformy Netflix. Przyniósł jej bowiem prawie 900 mln dolarów, a obejrzano go w 142 mln gospodarstw domowych.
Nie jest tajemnicą, że oferowany na platformie Netflix serial Squid Game jest niezwykle popularny. Dotąd jednak nie zdawaliśmy sobie sprawy z tego jak bardzo, a uzmysłowił nam to kwartalny raport finansowy amerykańskiego serwisu.
Koreański dramat opowiadający o zawodnikach, którzy rywalizują w śmiercionośnych grach o pieniądze obejrzano w 142 mln gospodarstw domowych. To wynik osiągnięty w ciągu zaledwie 28 dni po premierze w serwisie streamingowym. Co więcej, serial wspiął się na pierwsze miejsce najchętniej oglądanych produkcji w aż 94 krajach.
Z raportu opublikowanego przez Bloomberga wynika, że serial dotąd zarobił dla Netflixa 891 mln dolarów. Zważywszy na fakt, że budżet tej produkcji wyniósł zaledwie 21,4 mln dolarów, jest to imponujący wynik.
Można oczywiście zastanawiać się w jaki sposób serwis zarabia na swych produkcjach, skoro pobiera miesięczny abonament zapewniający dostęp do wszystkich treści. Firma nazywa to “wartością wpływu”, co sprowadza się do tego ile nowych osób zdecyduje się zarejestrować się w serwisie w celu obejrzenia serialu.
Oczywiście to nie wszystko, gdyż tuż po premierze serii Netflix nawiązał współpracę z Walmartem, by sprzedawać gadżety związane z produkcją. Wśród nich jest m.in., kostium noszony w serialu przez jednego z bohaterów.
Technogadżet w liczbach