Sztuczna inteligencja zlikwiduje akcent pracowników call center

Kalifornijska firma Sanas wymyśliła ciekawy sposób na wykorzystanie sztucznej inteligencji. Usuwa ona akcent pracowników zatrudnionych call center, modyfikując ich głosy.

Nie od dziś wiadomo, że w call center bardzo często pracują Hindusi, którzy posługują się specyficznym akcentem mogącym czasem utrudnić ich zrozumienie. Pracownicy oczywiście samodzielnie nie są w stanie pozbyć się tego akcentu, ale jak się okazuje, może to za nich zrobić nowoczesna technologia.

W kalifornijskiej Dolinie Krzemowej działa firma Sanas, która opracowała bardzo kreatywny pomysł na wykorzystanie sztucznej inteligencji. Stworzona przez nich technologia jest w stanie modyfikować głosy pracowników call center, usuwając z nich hinduski akcent.

I robi to całkiem skutecznie, o czym możecie samodzielnie się przekonać, testując przygotowane przez firmę demo. Zawiera ono głos mężczyzny mówiącego z hinduskim akcentem, czytającego skrypt call center w symulacji interakcji z klientem. Za pomocą specjalnego suwaka umieszczonego na ekranie, możemy zmienić jego głos na przetworzoną wersję. Wprawdzie głos nadal ma syntetyczne brzmienie, ale nie ma już hinduskiego akcentu.

Sanas jest startupem założonym w sierpniu ubiegłego roku, przez trzech byłych studentów Uniwersytetu Stanforda. Firma niedawno otrzymała dofinansowanie w kwocie 32 mln dolarów na stworzenie technologii przetwarzania mowy.

Usunięcie hinduskiego akcentu jest dopiero pierwszym krokiem realizacji tego projektu. Firma chce bowiem rozszerzyć swą technologię także na połączenia wideo i audio. W przyszłości chce, by jej technologię wykorzystywano także przy filmach oraz programach telewizyjnych.

Więcej informacji na ten temat znajdziecie na tej stronie, gdzie znajduje się także wywiad z założycielami firmy.

call center

Źródło

You may also like...