Tablety sprzedają się coraz słabiej
Wygląda na to, że tablety coraz bardziej tracą na użyteczności, odkąd na rynku zaczęły królować duże smartfony. Z najnowszego raportu firmy Digitimes Research wynika, że ich sprzedaż jest obecnie bardzo niska.
Jeszcze kilka lat temu tablety miały się całkiem nieźle, zaczynając nawet wypychać z rynku laptopy. Urządzenia te są bowiem całkiem funkcjonalne. Można ich bowiem używać do zabawy, a po podpięciu klawiatury, również do nauki oraz pracy. Ostatnio jednak rynkowe trendy znowu się zmieniły, tym razem na niekorzyść tych urządzeń.
Wzrost popularności dużych smartfonów spowodował spadek zainteresowania tabletami. Urządzenia te z roku na rok sprzedają się coraz gorzej, a z najnowszego raportu firmy Digitimes Research wynika, że ich sytuacja jest naprawdę zła. W pierwszym kwartale tego roku nabywców znalazło jedynie 33 mln tych urządzeń, a więc jest to aż 28,2% spadek w porównaniu do poprzedniego kwartału i 14,9 procentowy w ujęciu rocznym.
Największe spadki sprzedaży notowane są w segmencie mniejszych urządzeń, z 7″ i 8″ wyświetlaczami. W ich przypadku zmalała o 8% już drugi kwartał z rzędu. Sami producenci także nie pomagają, rezygnując z wprowadzania na rynek nowych modeli i praktycznie tylko Apple działa jeszcze na tym polu.
Sytuacja w przyszłości może się jeszcze bardziej pogorszyć. Analitycy prognozują, że w kolejnym kwartale, dostawy mogą spaść o kolejne 6,24% i osiągnąć liczbę 31,06 mln sztuk.
Źródło: Digitimes.com
Technogadżet w liczbach