Tylna kamera powoduje problemy z Face ID
Apple ustaliło, że przyczyną problemów z właściwym funkcjonowaniem funkcji Face ID w iPhone X może być tylna kamera. Firma radzi więc, by serwisy naprawiające sprzęt najpierw sprawdziły ten element wyposażenia.
Od pewnego czasu użytkownicy iPhone X skarżą się, że technologia Face ID nie działa jak należy. Wielu posiadaczy tego modelu twierdzi, że system autoryzacji szwankuje i nie mogą w ten sposób odblokować telefonu. Według Apple wada może być powiązana z usterką tylnej kamery.
Obie kamery są połączone. Skoro więc tylna kamera ma usterkę, może to powodować nieprawidłowe działanie przedniej kamery, odpowiadającej za obsługę systemu Face ID. Tak sądzą również inżynierowie Apple, dlatego wysłali do firmowych serwisów wytyczne nakazujące sprawdzenie również tylnej kamery. A jeśli nie dałoby się naprawić, wówczas producent sugeruje wymianę telefonu na nowy.
Nie jest to działanie bezpodstawne, gdyż powiązanie obu podzespołów sugerują także wypowiedzi użytkowników. Osoby, których dotknął problem twierdzą, że takie funkcje jak zdjęcia panoramiczne, nagrywanie w slow-motion oraz time lapse działa idealnie. Jednakże inne funkcje tylnej kamery są już niedostępne. Natomiast próba odblokowania telefonu przy pomocy przedniej kamery, kończy się komunikatem o chwilowym braku dostępności tej funkcji.
Funkcja Face ID była główną przyczyną opóźnienia premiery iPhone X (sprawdź aktualne ceny), który pojawił się dużo później niż iPhone 8 (sprawdź aktualne ceny). Najwyraźniej kilka dodatkowych miesięcy nie wystarczyło producentowi, by dopracować technologię i zapewnić pełną jej funkcjonalność.
Źródło: Reddit.com
Technogadżet w liczbach