Więcej reklam App Store już od przyszłego tygodnia

Od najbliższego wtorku App Store zacznie wyświetlać więcej reklam użytkownikom iPhone’ów. Pojawią się one w zakładce “Dzisiaj” oraz na dole poszczególnych list aplikacji.

Mimo, że App Store przynosi koncernowi ogromne zyski ze sprzedaży aplikacji na urządzenia mobilne, to amerykański koncern postanowił jeszcze bardziej je zwiększyć. Dlatego w 2016 roku rozpoczął wyświetlanie w sklepie reklam.

Oczywiście firma nie chciała zbyt mocno drażnić użytkowników, dlatego dotychczas nie było ich wiele. To się jednak niebawem zmieni, gdyż w lipcu firma zapowiedziała wprowadzenie do sklepu większej liczby reklam. A 25 października zamierza ten pomysł zrealizować.

W najbliższy wtorek użytkownicy iPhone’ów, szukający w cyfrowym sklepie aplikacji dla siebie, będą oglądali wyświetlane reklamy produktów. Firma z Cupertino planuje bowiem rozpoczęcie sprzedaży przestrzeni reklamowej we wszystkich krajach poza Chinami. Deweloperzy będą mogli zapłacić koncernowi za to, aby ich aplikacje pojawiły się na szczycie wyników wyszukiwania.

Reklamy będą widoczne w zakładce “Dzisiaj”, a także na dole poszczególnych list aplikacji. Amerykański gigant naturalnie odpowiednio je oznaczy przy pomocy ikony z niebieskim tłem, aby użytkownik mógł je odróżnić od standardowych rekomendacji.

Zwiększenie liczby reklam prezentowanych w App Store przyniesie producentowi wymierne korzyści. Według Bloomberga, w ciągu następnych pięciu lat producent chce bowiem potroić dochody z reklam do wysokości 10 mld dolarów rocznie.

Dodam jeszcze, że App Store nie jest jedyną aplikacją, w której będzie więcej reklam. Firma planuje bowiem w niedalekiej przyszłości wprowadzić je również do swych map. Reklamy w Mapach mają ponoć pojawić się już na początku przyszłego roku. A inżynierowie koncernu już rozpoczęli przygotowują oprogramowanie, które będzie je wspierało. Firma ponoć przeprowadziła już wewnętrzne testy nowej funkcji.

Reklamy w Mapach mają działać na podobieństwo tych z App Store. Restauracje będą mogły zapłacić koncernowi, aby ich lokale pojawiały się na szczycie listy lokalnych biznesów, po wpisaniu przez użytkownika odpowiedniej frazy.

App Store

Źródło

You may also like...