World of Warcraft: Midnight – data premiery ujawniona! Gracze dostaną domy wcześniej, niż myśleliśmy

Blizzard wreszcie ujawnił datę premiery World of Warcraft: Midnight, drugiego rozdziału sagi Worldsoul. Największą niespodzianką jest jednak to, że długo wyczekiwana nowość w postaci domów, housing trafi w ręce graczy znacznie wcześniej: już w grudniu 2025 roku — o ile zdecydują się na pre-order dodatku.

Premiera World of Warcraft: Midnight – co już wiemy?

Blizzard potwierdził, że World of Warcraft: Midnight zadebiutuje na całym świecie 2 marca 2026 roku. To druga część trzyetapowej opowieści Worldsoul Saga, następująca po dodatku The War Within.

Jak informuje producent, każdy gracz, który kupi dowolną edycję Midnight, otrzyma dostęp do systemu domów już 2 grudnia 2025 (w Europie zapewne 3 grudnia), w ramach aktualizacji prologowej „The Warning”. To jedno z najczęściej wyczekiwanych usprawnień od pierwszych lat istnienia WoW-a.

Player Housing w WoW – jak działa i co oferuje?

Nowy system pozwala graczom:

  • dołączać do sąsiedztw (neighbourhoods),
  • zdobywać i urządzać własne domy,
  • ozdabiać wnętrza oraz otoczenie dekoracjami odblokowywanymi za questy, profesje, osiągnięcia lub walutę premium.

To pierwszy tak duży krok w stronę personalizacji świata od czasów garrisonów z Warlords of Draenor, ale z dużo większą swobodą.

Zaawansowany edytor i style architektoniczne

Na premierę dostępne będą style inspirowane:

  • Orkami
  • Ludźmi
  • Krwawymi Elfami
  • Nocnymi Elfami

W edytorze znajdziemy m.in. obroty, skalowanie i nadawanie barwy przedmiotom — funkcje, które wynoszą kreatywność graczy na zupełnie nowy poziom.

Nowości Midnight: nowa rasa, przebudowane miasta i rewolucja w rozgrywce

Dodatek wprowadza nową rasę Haranir, czyli „leśnych, dżunglowych elfów”, rozszerzając lore i różnorodność gryplayową Azeroth.

System „Prey” – polowanie na graczy i… przez graczy

Nowość inspirowana systemami bounty:

  • gracze mogą wyznaczać cele do polowania,
  • sami stają się celem dla innych,
  • system obejmuje całe Azeroth
    To zapowiada świeżą dynamikę PvP i interakcji między frakcjami.

Silvermoon City w nowej odsłonie

Blizzard przebudowuje legendarne Silvermoon City na współczesnym silniku gry. To jedno z najbardziej wyczekiwanych odświeżeń w historii WoW-a — szczególnie dla fanów krwawych elfów.

Blizzard ogranicza wpływ addonów na gameplay

Midnight wprowadza gruntowną modernizację:

  • systemu walki,
  • API addonów wpływających na rozgrywkę,
  • automatyzacji i zewnętrznych narzędzi wspomagających.

Celem jest odciążyć graczy od obowiązkowych modów i skupić się na projektowaniu mechanik widocznych w samej grze, a nie na third-party UI.

Nowe funkcje nie tylko dla posiadaczy dodatku

Z nowej funkcji częściowo skorzystają również osoby, które nie posiadają rozszerzenia. Będą mogli odwiedzać osiedla i zbierać przedmioty mieszkalne z różnych aktywności. W tym z zadań od postaci niezależnych (NPC) z znajdujących się w Orgrimmar, Stormwind i Dornogal. Bez dodatku nie da się jednak zająć domu ani dołączyć do osiedla. Gracze, którzy zdobędą domy, będą mogli rozpocząć ich ulepszanie w miarę dodawania do kolekcji, jeszcze przed premierą dodatku Midnight.

World of Warcraft: Midnight można zakupić bezpośrednio na stronie Blizzarda. Jego ceny to 179 zł za podstawową edycję, 309 zł za wersję Heroic i 389 zł za edycję Epic.

You may also like...