Xiaomi bije Apple na głowę wysokością wydatków na aplikacje
Chińska firma Xiaomi za kilka lat bez trudu prześcignie Apple w liczbie sprzedawanych telefonów. Już teraz bije firmę z Cupertino pod względem wydatków ponoszonych na zakup aplikacji przez użytkowników sprzętu firmy.
Xiaomi to chiński gigant produkujący smartfony i tablety, któremu wyników sprzedaży może pozazdrościć nawet Apple. Firma powstała zaledwie w 2010 roku, a już w pierwszej połowie bieżącego roku sprzedała tylko w samych Chinach 26 milionów smartfonów, przy czym jej produkty sprzedają się w tempie znacznie wyższym od sprzętu kalifornijskiego koncernu.
Xiaomi bije Apple także w kwestii wydatków użytkowników sprzętu ponoszonych na zakup aplikacji. Jak wynika z najnowszego raportu firmy Flurry, posiadacze telefonów tej firmy wydają na aplikacje o 7% więcej od chińskich użytkowników iPhonów. Co ciekawe, iPhone przez sześć ostatnich lat wyprzedzał pod tym względem Androida, a tymczasem pojawił się nowy gracz, który osiąga jeszcze lepsze wyniki.
Interesujące jest również to, że użytkownicy sprzętu Xiaomi nie tylko wydają więcej, lecz także spędzają więcej czasu z aplikacjami. Wbrew pozorom nie są to gry i aplikacje zapewniające dostęp do portali społecznościowych, lecz programy rozrywkowe.
Popularność produktów Xiamomi nie powinna nikogo dziwić, po pierwsze to produkt chiński, a więc kupujący je konsumenci wspierają gospodarkę własnego kraju. Po drugie sprzęt jest znacznie tańszy od produktów Apple, oferując przy tym podobną funkcjonalność i wydajność, więc przepłacanie za logo nadgryzionego jabłka nie ma najmniejszego sensu. Jeszcze kilka lat i Xiaomi wyprze Apple z rynku chińskiego, a potem pokona go także na zachodnich rynkach.
Źródło: Techcrunch.com
Technogadżet w liczbach