Załamanie sprzedaży Lumii
Eksperyment Microsoftu z wprowadzeniem do sprzedaży własnego smartfonu Lumia, zakończył się fiaskiem. Z najnowszych wyników finansowych wynika, że sprzedaż tego sprzętu jest obecnie znikoma.
Kilka lat temu Microsoft połączył siły z Nokią i wprowadził do sprzedaży własny smartfon z systemem Windows Phone. Próba rywalizacji z iOS oraz Androidem była oczywiście z góry skazana na porażkę, gdyż amerykański koncern nie przywiązywał zbyt dużej wagi do zapewnienia odpowiednio bogatej oferty oprogramowania.
Użytkownicy tych telefonów mieli dostęp jedynie do ułamka aplikacji, które można było znaleźć w Apple iTunes Store oraz Google Play Store. A do tego niewielka liczba telefonów nie zachęcała deweloperów do wspierania tej platformy, mimo że Microsoft próbował ich do tego nakłaniać, płacąc za to ciężkie pieniądze.
Najnowszy raport finansowy Microsoftu obejmujący czwarty kwartał ubiegłego roku pokazuje aż 81% spadek zainteresowania Lumiami. W tym czasie sprzedano poniżej miliona egzemplarzy, a tymczasem w analogicznym okresie 2015 roku było ich 4,5 mln. Wynik jest szczególnie zły, jeśli weźmiemy pod uwagę, że udało się sprzedać tak mało sprzętu, choć oferowano atrakcyjne obniżki na poszczególne modele.
Mimo tej porażki Microsoft nie zamierza porzucać urządzeń mobilnych. Firma opatentowała niedawno składany smartfon, a oprócz tego pracuje nad od dawna zapowiadanym modelem Surface Phone. Tworzy też aplikacje dla systemów Android oraz iOS, jak również zajmuje się Cortaną.
Źródło: Phonearena.com
Technogadżet w liczbach