2019 rok przyniósł rekordowe zyski producentom aplikacji mobilnych

Najnowszy raport Sensor Tower potwierdza rosnące zyski ze sprzedaży aplikacji. W pierwszym półroczu użytkownicy smartfonów wydali na nie łącznie 39,7 mld dolarów.

Produkcja aplikacji mobilnych stała się jedną z najbardziej dochodowych gałęzi przemysłu. Rosnąca liczba smartfonów sprawia, że sprzedaż programów również rośnie i to w bardzo szybkim tempie. A zyski ze sprzedaży aplikacji liczone są już w dziesiątkach miliardów dolarów.

Potwierdza to najnowszy raport przygotowany przez firmę Sensor Tower. Możemy w nim przeczytać, że w pierwszym półroczu, sprzedaż aplikacji przyniosła łącznie 39,7 mld dolarów. To aż o 15 procent więcej niż w analogicznym okresie minionego roku. Wówczas wynik zamknął się kwotą 34,4 mld dolarów.

Zyski ze sprzedaży aplikacji rosną w szybkim tempie

Oczywiście jak nietrudno się domyśleć, nadal największe zyski przynosi platforma iOS. W tym roku było to 25,2 mld dolarów, natomiast Google Play przyniosło 14,2 mld. Nie od dziś wiemy jednak, że użytkownicy smartfonów Apple są bardziej skłonni do płacenia za programy i to widać także w nowym raporcie. Jednak pewnym zaskoczeniem może być to, iż posiadacze sprzętu z Androidem zwiększyli wydatki na programy. W porównaniu do zeszłego roku wzrosły one aż o 19,6%, natomiast na platformie iOS wzrost ten wyniósł tylko 13,2%.

zyski ze sprzedaży aplikacji

Największy udział w tym wyniku mają naturalnie gry mobilne. To wciąż najpopularniejsza kategoria aplikacja, która w tym roku przyniosła łącznie 29,6 mld dolarów. W przypadku iOS było to 17,6 mld, natomiast Android zarobił 12 mld. Najchętniej kupowaną gra przez użytkowników obu platform było Arena of Valor, które zarobiło 728 mln dolarów. Drugie miejsce zajęła gra Fate/Grand Order z wynikiem 628 mln dolarów. Natomiast na trzeciej pozycji uplasowała się produkcja Monster Strike, która twórcom przyniosła 566 mln dolarów.

zyski ze sprzedaży aplikacji

Raport uwzględnił tez liczbę zainstalowanych aplikacji. W pierwszym półroczu było ich łącznie 56,7 mld. Co ciekawe, w tej kategorii wyraźnie dominuje Google Play, skąd pobrano 41,9 mld aplikacji. Z App Store użytkownicy ściągnęli natomiast tylko 14,8 mld programów. Interesujące jest również to, że o ile w przypadku Androida w porównaniu do zeszłego roku zanotowano aż 164% wzrost, o tyle na iOS pobrano 1,4% aplikacji mniej.

zyski ze sprzedaży aplikacji

Jeśli chodzi o najchętniej pobierane aplikacje, to w przypadku obu platform było to WhatsApp, Messenger i Facebook. Pierwszą piątkę najpopularniejszych programów zamknęy TikTok oraz Instagram.

Źródło: Sensortower.com

You may also like...