4,7 mln brytyjskich rodzin ma problem z płaceniem rachunku za telefon
Według najnowszego raportu Ofcom, aż 4,7″ brytyjskich rodzin ma problem z opłaceniem rachunków za telefon oraz internet. Powodem jest pandemia koronawirusa, z powodu której wiele osób straciło pracę.
Kończącego się właśnie roku w żadnym wypadku nie możemy zaliczyć do udanych. Pandemia koronawirusa poważnie zmieniła bowiem rzeczywistość, negatywnie wpływając na nasze życie. Najbardziej ucierpiały na tym gospodarki państw, a także nasze własne portfele. Kolejne lockdowny wprowadzane przez rządy poszczególnych państw zniszczyły wiele biznesów i wysłały masę osób na bezrobocie.
Milionów Brytyjczyków nie stać na telefon
Ogromna liczba konsumentów straciła pracę i musi żyć z oszczędności, które błyskawicznie się kończą. To sprawia, że sporo osób zaczyna mieć problem z opłacaniem bieżących rachunków za telefon oraz internet. Według najnowszego raportu przygotowanego przez Ofcom, ma go aż 4,7 mln brytyjskich rodzin. Jest to bardzo duży problem, gdyż podczas lockdownu, ludzie są bardzo zależni od połączenia internetowego, które w tych ciężkich czasach stanowi ich okno na świat. Jest więc niezwykle istotne, aby było dostępne dla każdego.
Niestety sytuacja nie wygląda tak różowo. Jedno na pięć gospodarstw domowych ma bowiem problem z opłaceniem bieżących rachunków za telefon. Sześć procent ma trudności z opłaceniem szerokopasmowego domowego łącza internetowego, zaś 5% ma kłopot z regulowaniem rachunków za telefon komórkowy. Raport wykazał również, że jedno na 10 gospodarstw musiało ograniczyć wykorzystywane usługi, by stać ich było na opłacenie rachunków. Inne z kolei zdecydowały się zmniejszyć wydatki na żywność i ubrania, anulować usługę, zmienić metodę płatności lub nie płacić jednego rachunku.
Liczba odłączeń z powodu braku płatności spadła podczas pierwszego lockdownu, jednak w okresie od czerwca do września ponownie wzrosła. I to do poziomów wyższych niż przed pandemią. Liczba osób zalegających z płatnościami pomiędzy styczniem a wrześniem wynosi 2% w przypadku łącz szerokopasmowych i 3% w przypadku komórek.
Na szczęście operatorzy szybko zareagowali na obecną sytuację, oferując swym klientom nowe obniżone taryfy. BT oferuje podstawowy plan w cenie 10,07 funtów miesięcznie, obejmujący nieograniczony transfer danych z prędkością 10 Mbits. Virgin za 15 funtów miesięcznie daje nieograniczony transfer z prędkością 15 Mbit/s, zaś KCOM oferuje podobną usługę z prędkością 30 Mbit/s za 20 funtów miesięcznie.
Taka pomoc ze strony telekomów może być użyteczna, jednak tylko na krótką metę. Wiele krajów wprowadziło kolejny lockdown, co oznacza że wiele osób znowu utraciło możliwość zarabiania. Ich sytuacja w najbliższej przyszłości raczej się nie polepszy.
Technogadżet w liczbach