Babcia AI pomoże w walce z telefonicznymi oszustwami
Brytyjski telekom stworzył technologię, która pomoże w walce z telefonicznymi oszustwami. Zajmie się tym udająca babcię sztuczna inteligencja o nazwie Daisy, która będzie jak najdłużej trzymała oszustów na linii.
Brytyjska firma O2 postanowiła w ciekawy sposób wykorzystać sztuczną inteligencję do walki z telefonicznymi oszustwami. Stworzyła tzw. „Babcię AI” o nazwie Daisy, która udając starszą kobietę, będzie starała się jak najdłużej utrzymać oszusta na linii. W ten sposób zajmie im mnóstwo czasu.
Daisy ochroni pieniądze seniorów
Telefoniczne oszustwa stają się coraz większą plagą i nie chodzi już o tylko o typowe zaproszenia na pokazy garnków. Dziś oszuści coraz częściej wyłudzają pieniądze, a ich celem stają się najczęściej starsze osoby, które najłatwiej jest nabrać i nakłonić do tego, by przekazali przestępcom często dorobek całego życia. Na szczęście coraz częściej powstają narzędzia, których zadaniem jest walka z tym procederem, a jedno z nich zaprezentował brytyjski telekom O2.
Firma opracowała tzw. „Babcię AI”, czyli bota o nazwie Daisy, wykorzystującego sztuczną inteligencję. Przeszkolono go w taki sposób, by podtrzymać rozmowę z oszustem. Jego zadaniem jest sprawienie, by zmarnował na nią jak najwięcej czasu. Bot opowiada więc historie rodzinne, mówi co właśnie robi na drutach itp. A przy tym podaje całkowicie zmyślone dane osobowe i bankowe.
AI w walce z telefonicznymi oszustwami
Bot jest oczywiście na tyle zaawansowany, żeby nie dało się go łatwo rozszyfrować. Łączy różne modele AI. Dzięki temu może słuchać rozmówcy i udzielać odpowiedzi na jego pytania, a także samodzielnie odpowiadać na połączenia. Twórcy twierdzą, że podczas testów Daisy była w stanie utrzymywać oszustów na linii nawet przez 40 minut. Dzięki temu mniej czasu mają na rozmowy z prawdziwymi ludźmi.
Niestety bot AI nie jest technologią, z której mogą korzystać zwykli użytkownicy. Na razie używa go sam operator, by walczyć z oszustami.
Technogadżet w liczbach