Amazon planuje własny serwis muzyczny

Amazonowi nie wystarczy już sprzedaż książek, filmów i setek innych produktów. Księgarnia planuje wejść na rynek serwisów oferujących konsumentom płatną muzykę.

Firma prowadzi rozmowy z wytwórniami muzycznymi, zachęcając ich do udziału w nowym przedsięwzięciu związanym z usługą oferowania muzyki w zamian za niewielki abonament.



Konkurencja w tym sektorze rynku jest jednak całkiem silna, ponieważ podobne usługi oferują już Spotify, Rhapsody, Rdio, a i Google oraz Apple myślą nad tego typu projektami. Co więcej, Google jest już na dość zaawansowanym etapie i już rozmawia z wytwórniami oraz wydawnictwami muzycznymi w celu uruchomienia muzycznych serwisów dla YouTube oraz Google Play. Apple z kolei negocjuje umowy w sprawie internetowego serwisu radiowego, podobnego w działaniu do Pandory.

Rynek odbiorców tego typu usług jest jeszcze bardzo duży i prawdopodobnie dla wielu graczy znajdzie się w nim miejsce. Dla przykładu Spotify poinformowało, że posiada już ponad 6 milionów płacących subskrybentów, a od grudnia do usługi dołączyło w sumie ponad milion nowych. A jeśli dodać, że miesięczny abonament kosztuje 9,99 USD, to jak łatwo policzyć, zysk z takiego przedsięwzięcia jest spory. Oczywiście Spotify oferuje muzykę także za darmo, tyle że wówczas musimy się liczyć z reklamami, a łączna liczba użytkowników usługi wynosi obecnie 24 miliony.

Źródło: Amazon.com

You may also like...