Beta Androida 10 blokuje dostęp do naszego telefonu
Bug obecny w becie systemu Android 10 może sprawić poważne problemy. Powoduje bowiem zablokowanie telefonu, uniemożliwiając dostanie się do sprzętu.
Parę dni temu informowałem o udostępnieniu przez Samsunga bety systemu Android 10 dla modeli Galaxy Note 10 i Galaxy S10. Być może na razie lepiej wstrzymać się z jej instalacją na naszym smartfonie, gdyż możemy narobić sobie sporych problemów.
Odkryto bowiem, że oprogramowanie zawiera poważnego buga, powodującego zablokowanie telefonu. Niektórzy użytkownicy twierdzą, że po zainstalowaniu bety utracili dostęp do sprzętu. Nie mogą go odblokować poprzez PIN, hasło czy też wzór. Co gorsza problemu nie rozwiązuje nawet restart sprzętu.
Na szczęście sprawa nie jest tak beznadziejna, jak można by sądzić. Według doniesień mediów, w przypadku niektórych użytkowników udało się ominąć problem za pomocą funkcji zdalnej blokady sprzętu. Osoby, u których jest włączona mogli użyć aplikacji Samsung Find My Mobile, by zdalnie skasować wszelkie zabezpieczenia telefonu. Chodzi tu o PIN, hasło, wzór, odcisk palca oraz skan twarzy. Tylko w ten sposób byli w stanie dostać się do telefonu. Oczywiście to całkowicie nie rozwiązuje tej sprawy, gdyż po tym działaniu nie można już zapisać w pamięci nowego PIN’u lub hasła. Smartfon pozostaje więc bez żadnej ochrony.
Jeśli nie macie włączonej funkcji zdalnej blokady, jednym z rozwiązań jest fabryczny reset telefonu za pomocą aplikacji Samsung Smart Switch. Niestety jest to rozwiązanie ostateczne, gdyż utracimy wówczas wszystkie zapisane w pamięci dane.
Samsung na razie nie wydał w tej sprawie żadnego komunikatu, więc nie mamy pojęcia kiedy pojawi się poprawka eliminująca błąd. Jeśli jednak nadal macie ochotę przetestować betę systemu Android 10, to upewnijcie się, że przed instalacją macie wyłączone zabezpieczenia sprzętu.
Technogadżet w liczbach