Apple wydaje zgodę na wysyłanie użytkownikom reklam
Apple wprowadza kolejne zmiany w regulaminie sklepu App Store. Dzięki temu, twórcy aplikacji będą mogli wysyłać użytkownikom reklamy w powiadomieniach.
Apple jeszcze do niedawna szczyciło się tym, że trzyma swój sklep App Store żelazną ręką, co pozwalało firmie bardzo skutecznie dbać o porządek. Ścisły proces zatwierdzania aplikacji eliminował zainfekowane lub nic nie warte programy, zanim jeszcze trafiły do oferty cyfrowego sklepu. Takie podejście podobało się użytkownikom, którzy mieli mniej problemów, ale na pewno nie deweloperom. Mają oni jednak znacznie większą siłę przekonywania, gdyż amerykański koncern właśnie poluzował regulamin własnego sklepu.
Firma z Cupertino dała producentom aplikacji zgodę na wysyłanie użytkownikom powiadomień o treści marketingowej. Według nowych wytycznych, aplikacje będą mogły dostarczać powiadomienia o promocjach lub inne wiadomości marketingowe.
Na szczęście nie oznacza to, że użytkowników nagle zaleją reklamy wysyłane przez zainstalowane w telefonie aplikacje. Opcja nie może być bowiem standardowo włączona, zaś użytkownicy muszą wyrazić zgodę na otrzymywanie powiadomień. Poza tym aplikacja powinna posiadać czytelną instrukcję informującą użytkownika, w jaki sposób może je wyłączyć.
Zmiany regulaminu obejmują też ograniczenia w zatwierdzaniu aplikacji, których jest już w sklepie bardzo dużo. Chodzi o takie produkty jak aplikacje z latarką, odgłosy bekania, funkcje wróżenia oraz randkowe. Firma ma już w swym sklepie wystarczającą liczbę takich produktów. Autor kolejnego produktu musi więc udowodnić, że jego aplikacja ma wysoką jakość oraz oferuje unikalne doświadczenie. Dopiero wtedy może liczyć na zatwierdzenie jego programu. Jeśli mimo to twórca będzie spamował App Store tego typu aplikacjami, wówczas firma usunie go z programu dla programistów.
Przy okazji dowiedzieliśmy się, że aktualnie aż 77 procent urządzeń Apple pracuje na systemie iOS 13. Natomiast na platformie iPadOS 13 działa obecnie 79 procent wszystkich iPadów.
Technogadżet w liczbach