Apple przegrało batalię o slogan używany w czasie prezentacji

Apple przegrało proces z firmą Swatch dotyczący sloganu używanego podczas prezentacji. Amerykański koncern oskarżył szwajcarskiego producenta o wykorzystanie zarejestrowanej frazy.

Apple uwielbia prowadzić batalie sądowe i procesuje się z firmami o różne sprawy. Czasem jest to wzornictwo produktów, innym razem stosowane w nich technologie. Koncernowi udaje się czasem bitwy wygrywać, ale ponosi też porażki. I właśnie przegrał sądowy proces z produkującym zegarki koncernem Swatch.

Początkowo Apple oskarżyło szwajcarskiego producenta, o rzekomo bezprawne wykorzystanie jego sloganu reklamowego “Think different”. Swatch do promocji swych zegarków używał bowiem hasła “Tick different”. Według firmy z Cupertino stanowiło zbyt duże podobieństwo do jego własnego sloganu. Koncern pozwał Swatcha przed szwajcarskim sądem, który nie podzielił jednak zdania amerykańskiej firmy Uznał bowiem, że producent zegarków ma pełne prawo używać sloganu, gdyż nie ma on nic wspólnego z hasłem firmy z Cupertino.

Apple postanowiło więc spróbować szczęścia przed australijskim sądem, wykorzystując nieco inną strategię. Tym razem oskarżono Swatcha o bezprawne wykorzystanie frazy “one more thing”, której firma z Cupertino, używa podczas swych ważnych eventów do prezentacji dodatkowych produktów. Wprawdzie koncern zarządzany przez Tima Cooka zarejestrował ją w Australii jako znak handlowy, to sędzia uznał jednak, że firma nie ma racji.

W uzasadnieniu wyroku możemy przeczytać, że obie firmy używają tej frazy podczas prezentacji swych nowych produktów. Takie wykorzystanie nie ma jednak żadnego związku z konkretnymi produktami czy usługami i dotyczy wyłącznie samej prezentacji nowości. Żądania Apple nie mają więc żadnych podstaw i dlatego amerykański koncern przegrał sprawę.

Musi teraz zwrócić swemu przeciwnikowi koszty, poniesione na opłacenie adwokatów biorących udział w procesie.

Swatch

Źródło: Smh.com.au

You may also like...