Apple traci uznanie konsumentów; powodem spadek jakości usług
Apple wypuszczając na rynek coraz więcej bubli i wmawiając konsumentom, że wady sprzętu, to tak naprawdę ich normalne funkcje, coraz bardziej psuje sobie renomę.
Firma ForeSee, przeprowadziła coroczne badanie rynku, tworząc E-Retail Satisfaction Index, obrazujący poziom satysfakcji konsumentów z oferowanych usług. Dane zebrano na podstawie ankiet przeprowadzonych na 24,000 konsumentach, w okresie od Święta Dziękczynienia do gwiazdki. Wyniki badań pokazują, że kolejny rok z rzędu, zmniejszyła się satysfakcja poziomem usług oferowanych przez Apple.
W poprzednim roku kalifornijski gigant otrzymał 83 punkty, jednak w tym roku wynik wyniósł już tylko 80 punktów. Różnica nie jest może powalająca. Jeśli jednak weźmiemy pod uwagę, że z roku na rok wynik maleje, jest to już powód do obaw.
Był szef działu sprzedaży twierdzi, że przyczyną takiego wyniku jest wiele błędnych decyzji podjętych przez koncern. Wśród nich wymienia rezygnację ze zwiększania zatrudnienia w firmowych sklepach koncernu, cięcia wynagrodzeń pracowników itp.
Apple nie jest jedyną firmą, która zanotowała spadek poziomu satysfakcji konsumentów. Podobne spadki zanotowały również takie przedsiębiorstwa, jak JCPeney, Dell, Target oraz parę innych firm. Jak widać koncern z Cupertino nie jest tu wyjątkiem i można odnieść wrażenie, że to problem całej branży.
Technogadżet w liczbach