Telewizyjna platforma Apple TV+ruszy już tej jesieni
Dzisiejsza konferencja Apple przyniosła też zapowiedź jednego z najciekawszych projektów jakim jest usługa Apple TV+. To konkurencja dla Netflixa, której premiera odbędzie się tej jesieni.
Już od dłuższego czasu mówiło się, że Apple planuje stworzenie konkurencji dla Netflixa. Amerykański koncern pracował ponoć nad nową platformą telewizyjną, która miałaby zakasować rywali niezwykle bogatą ofertą programową, współtworzoną przez największe gwiazdy.
Podczas dzisiejszej konferencji mieliśmy okazję nieco bliżej poznać nowy projekt o nazwie Apple TV+, który zapowiada się bardzo interesująco. Nowa usługa będzie bezpośrednim rywalem Netflixa i zaoferuje atrakcyjne treści, współtworzone przez największe gwiazdy dużego i małego ekranu.
Możemy oczekiwać ekskluzywnych seriali telewizyjnych, filmów oraz dokumentów, produkowanych przez hollywoodzkie sławy. Wśród dostawców treści znajdzie się m.in., Oprah Winfrey, Steven Spielberg, Jennifer Aniston, Reese Witherspoon, Octavia Spencer, J.J. Abrams, Jason Momoa oraz wielu innych. Obecnie trwają prace nad 25 nowymi projektami, w tym kilkoma serialami i filmami. Dostęp do nich będzie możliwy za pośrednictwem całkowicie nowej aplikacji Apple TV, która ma rozumieć potrzeby widza i oferować mu to co chce oglądać.
Filmy i seriale produkowane przez największe gwiazdy
Aplikacja pojawi się już w maju, a będzie dostępna w 100 krajach na smartfony, tablety oraz urządzenia Apple TV. Jesienią pojawi się również wersja dla systemu macOS, natomiast nieco wcześniej trafi na telewizory Samsunga. W przyszłości możemy też oczekiwać jej na odbiornikach Sony, LG oraz Vizio.
Oczywiście usługa nie ograniczy się tylko do oferowania treści produkowanych przez Apple. Aplikacja Apple TV będzie nam również sugerowała ciekawe filmy i seriale pochodzące z ponad 150 aplikacji dostarczających treści w streamingu. Wśród nich są m.in., Amazon Prime, Hulu, ale też płatnych telewizji jak Canal+. Oczywiście zaoferuje użytkownikom również pełną ofertę materiałów dostępnych w sklepie iTunes.
Zapewni też klientom dostęp do popularnych kanałów telewizyjnych, a tych będzie całkiem sporo. Wśród nich są m.in., HBO, Starz, Showtime, CBS All Access, Smithsonian Channel, EPIX, Tastemade, Noggin, MTV Hits i wiele innych.
Niestety zabrakło najważniejszej informacji, czyli wysokości abonamentu. Apple obiecuje, że finansowe szczegóły oferty poznamy dopiero jesienią tego roku.
Źródło: Apple.com
Technogadżet w liczbach