Apple Watch ma ponad połowę rynku smartwatchy
Analityk Vincent Thielke twierdzi, że Apple wprowadziło na rynek 34,4 mln sztuk Apple Watch. To niemal połowa wszystkich smartwatchy dostępnych w sklepach.
Apple może zaliczyć na swe konto kolejny sukces. Stał się nim Apple Watch. Zdaniem analityka Vincenta Thielke z firmy Canalys, od 2015 roku firma wprowadziła na rynek 34,4 mln egzemplarzy tego sprzętu.
Apple ma zaskakującą umiejętność projektowania sprzętu, który staje się potem wielkim hitem. Tak było w przypadku smartfona, a teraz powtórzono ten sukces na rynku smartwatchy, dominując go w dużym stopniu. Analityk Vincent Thielke twierdzi bowiem, że od 2015 roku firma wprowadziła na rynek 34,4 mln sztuk swego zegarka, co odpowiada 51,6% udziałowi w rynku wszystkich urządzeń tego typu.
Oczywiście te wyniki nie są oficjalne. Apple nie podaje bowiem ile zegarków wprowadziło na rynek, ile sprzedało oraz na nich zarobiło. Są to więc bardziej prognozy bazujące na nieoficjalnych informacjach od dostawców oraz innych źródeł.
Nie po raz pierwszy słyszymy jednak o dominacji amerykańskiego koncernu w tym sektorze rynku. A w doskonałych wynikach sprzedaży z pewnością pomaga trzecia generacja zegarka, którą można kupić w polskich sklepach. Sprzęt posiada własny modem LTE, więc może działać bez pośrednictwa iPhone’a.
Źródło: Mashable.com
Technogadżet w liczbach