Apple Watch sprzedaje się coraz gorzej
Plany koncernu Apple dotyczące podbicia rynki smartwatchy za pomocą Apple Watch mogą spalić na panewce. Najnowszy raport IDC pokazuje bowiem ogromny spadek zainteresowania tym produktem.
Analitycy jakiś czas temu prognozowali, że rynek smartwatchy za kilka lat może być wart ogromne pieniądze, więc Apple postanowiło na nim zaistnieć z modelem o nazwie Apple Watch.
Nowy zegarek dość szybko zdobył rynek, nawet mimo wysokiej ceny oraz tradycyjnie u Apple, ograniczonej funkcjonalności. Ale wygląda na to, że dobra passa amerykańskiego koncernu właśnie się skończyła, co pokazuje najnowszy raport sprzedaży firmy IDC, pochodzący z rynku amerykańskiego.
Raport okazuje ogólny spadek sprzedaży tych niewielkich urządzeń, gdyż w ciągu drugiego kwartału tego roku w ręce klientów trafiło łącznie 3,5 mln tych urządzeń. Dla porównania w analogicznym kwartale 2015 roku było ich 5,1 mln, co daje 32 procentowy spadek zainteresowania.
Najwięcej traci Apple Watch, który w tym okresie sprzedał się w liczbie 1,6 mln sztuk, a to daje mu 47% rynku. Warto jednak zaznaczyć, że w tym samym kwartale 2015 roku sprzedaż wyniosła 3,6 mln sztuk i wówczas smartwatch amerykańskiej firmy miał 72% rynku tych urządzeń. Wzrost zanotował natomiast Samsung, który ma obecnie 51% rynku smartwatchy, a sprzedaż kwartalna wzrosła z 400 do 600 tysięcy egzemplarzy.
Największym wzrostem może się natomiast poszczycić Lenovo, który w przypadku chińskiego koncernu w stosunku rocznym wynosi aż 75%, co daje jej 9 procentowy udział w rynku. Tuż za nim uplasował się LG z 8% udziałem, a potem Garmin z 4% udziałem.
Nie wiadomo co jest przyczyną tak dużego spadku zainteresowania Apple Watch, ale może klienci czekają po prostu na drugą generację, albo też wybierają zegarki innych firm, które nie dość, że tańsze to oferują większą funkcjonalność, taką chociażby jak samodzielne działanie, bez konieczności parowania ze smartfonem.
Źródło: Seekingalpha.com
Technogadżet w liczbach