BlackBerry sięgnęło dna

Kanadyjska firma BlackBerry, która niegdyś była kluczowym graczem wśród producentów smartfonów, obecnie przestała się już liczyć. Jak wynika z najnowszego raportu analityków firmy Gartner, jej udział w rynku urządzeń mobilnych wynosi obecnie 0,0 procent.

Jeszcze kilka lat temu, niemal każdy przedsiębiorca wybierał jakiś model telefonu BlackBerry. Urządzenia kanadyjskiego koncernu były bowiem idealnie skrojone pod potrzeby biznesmenów prowadzących firmy, oferując im szereg użytecznych funkcji oraz oprogramowanie.

Niestety producent spoczął na laurach i zbyt późno zauważył, że świat poszedł do przodu. W sprzedaży pojawił się lepszy i bardziej funkcjonalny sprzęt, więc urządzenia BlackBerry przestały być interesujące. Wprawdzie przedsiębiorstwo próbowało reagować na nową sytuację, wypuszczając nowe smartfony oraz nowy system operacyjny, ale było już na to za późno.

Jak bowiem wynika z najnowszego raportu firmy Gartner, obejmującego czwarty kwartał ubiegłego roku, udział BlackBerry w rynku urządzeń mobilnych wynosi dokładnie 0,0 %. Innymi słowy producent jest już skończony, gdyż sprzedał w tym czasie jedynie 207 tys smartfonów.

Co ciekawe na jej tle znacznie lepiej wygląda Microsoft. W 2015 roku udział Windowsa w rynku urządzeń mobilnych wyniósł 1,1%, natomiast w 2016 roku zmniejszył się do 0,3%. Ale i tak sytuacja koncernu z Redmond wygląda lepiej niż w przypadku Kanadyjczyków. W tym czasie Microsoft sprzedał bowiem 1,1 mln smartfonów.

Interesująco wygląda natomiast zestawienie największych producentów smartfonów. Tutaj wciąż widać chwilową dominację Apple, któremu udało się wyprzedzić Samsunga, po tym jak koreański koncern zaliczył wpadkę z Galaxy Note 7. Różnica jednak nie jest duża i być może w kolejnym kwartale Samsung wróci na swą dotychczasową pozycję. Na trzecim miejscu znalazł się natomiast Huawei, który ostatnio coraz agresywniej rozpycha się na rynku urządzeń mobilnych.

BlackBerry

Źródło: Gartner.com

You may also like...