BMW oferuje auta w abonamencie
W ramach pilotażowego programu, w amerykańskim Nashville, bawarski koncern uruchomił nową usługę o nazwie Access by BMW. Jest to program umożliwiający korzystanie z aut w ramach abonamentu.
Zakup nowego samochodu do ogromny wydatek, który potem ciągle rośnie. Właściciel musi bowiem dbać o okresowe przeglądy, serwisować pojazd, płacić za jego ubezpieczenie itp. Dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się oferty długoterminowego wynajmu. A ostatnio też sami producenci wychodzą do klientów z propozycją aut dostępnych w subskrypcji, tak jak uczynił to właśnie koncern BMW.
Bawarska marka w amerykańskim Nashville ruszyła właśnie z pilotażowym programem o nazwie Access by BMW. Jest to usługa, która pozwala korzystać z samochodów w ramach opłacania comiesięcznego abonamentu. Co więcej, klient nie jest przywiązany do jednego modelu, gdyż w trakcie korzystania z usługi może go dowolnie zmieniać.
Uczestnictwo w programie kosztuje od 2 do 3,7 tys. dolarów miesięcznie. Najtańszy poziom nazywa się Legend i kosztuje 2000 dolarów. W jego ramach użytkownik ma dostęp do sedanów, coupe, SUV’ów oraz kabrioletów. Są to m.in., modele Serii 5, X5, M2 coupe oraz hybrydy.
Droższy poziom nazywa się M i jak można się domyśleć, oferuje sportowe odmiany pojazdów bawarskiej marki, oznaczone właśnie tą literką. Dostaniemy w nim m.in., nowe M5, M6, X6M itp. Oczywiście abonament zawiera nie tylko opłatę za użytkowanie auta. Pokrywa także ubezpieczenie, serwis oraz koszty pomocy drogowej, która w razie awarii ściągnie samochód z drogi.
Dostęp do programu odbywa się za pomocą aplikacji na Androida lub iOS. Przy jej pomocy użytkownik może wybrać którego pojazdu chce używać. Dealer następnie dostarczy mu auto w wybranym terminie, z pełnym bakiem lub naładowanymi bateriami w zależności od modelu.
Program jest na razie w fazie pilotażu, gdyż BMW chce sprawdzić jak będzie jego odbiór wśród klientów marki. Nie jest to jednak jedyna marka, która oferuje podobny program. Konkurencyjnymi ofertami są m.in. Book by Cadillac oraz Porsche Passport. Podobną ofertę ma także Volvo, które w ramach planu Care by Volvo oferuje model XC40. Tu jednak nie można dowolnie zmieniać modelu, ale za to usługa kosztuje jedynie 600 dolarów miesięcznie.
Źródło: Accessbybmw.com
Technogadżet w liczbach