Coca-Cola sprzedaje napoje i oferuje dostęp do WiFi
Tam gdzie mieszkamy, jest aż nadto sygnału WiFi, ale nie wszędzie jest on dostępny z taką łatwością. Koncern Coca-Cola chce to zmienić, dlatego zaprojektował tzw. Ekocentra, które oprócz sprzedaży napojów, dostarczą także sygnał sieci WiFi, oraz czystą wodę, gotowane mięso i inne produkty.
Koncern ma nadzieję, że do 2015 roku uda mu się wybudować od 1,5 do 2 tysięcy takich centrów na terenie 20 krajów, głównie w rejonach rozwijających się, a więc w Afryce, Azji, Ameryce Północnej i Ameryce Łacińskiej.
Na razie biznesowy model takich Ekocentrów nie został jeszcze określony, a więc nie wiadomo, czy dostarczą internet za darmo, czy też będą wymagać jakiejś subskrypcji. Można jednak założyć, że internet, podobnie jak czysta woda oraz inne dobra konsumpcyjne, nie będą darmowe.
Na razie koszt budowy jednego Ekocentrum, to około 100,000 dolarów, czyli tyle co mały dom, a więc nie jest to tania inwestycja. Jednak Coca-Cola ma nadzieję, że gdy ruszy masowa ich produkcja, koszt może zostać obniżony nawet do 2000 dolarów.
Źródło: Coca-colacompany.com
Technogadżet w liczbach