Disney zamierza śledzić gości parków rozrywki
Wiedza o preferencjach i przyzwyczajeniach konsumenta dla wielu firm jest bezcenna, pozwala bowiem lepiej dopasować własną ofertę. Dlatego też Disney zamierza śledzić gości swych parków rozrywki.
W przyszłym kwartale Disney World uruchomi zupełnie nowy program o nazwie MyMagic+, który za pośrednictwem specjalnych opasek, będzie gromadził informacje o gościach korzystających z oferowanych im atrakcji.
Każdy z gości wchodząc do parku rozrywki, zostanie obdarowany specjalną opaską o nazwie Magic Band, wyposażoną w znacznik RFID, która będzie również pełnić rolę klucza do hotelowego pokoju, karty kredytowej, oraz wejściówki do atrakcji. Opaska transmitować ma dane do specjalnego centrum komputerowego, dzięki którym szefowie parku będą dokładnie wiedzieli co i kiedy kupuje gość oraz z jakich atrakcji korzysta.
Technologia ma znacznie szerszy zakres działania. Za pomocą opaski, centrum dowodzenia może powiadomić gościa, kiedy kolejka do danej atrakcji będzie krótka i wówczas nie będzie musiał tracić czasu. Łatwiej będzie również odnaleźć dzieci, które lubią się często gubić.
Źródło: Nytimes.com
Technogadżet w liczbach