Dostawcy OEM odpowiedzialni za słabą sprzedaż Windowsa 8?
Nie da się ukryć, że nowy system operacyjny Microsoftu, nie jest kasowym hitem i sprzedaje się raczej słabo. Amerykański gigant uważa, że zna tego przyczynę.
Microsoft uważa, że winę za słabą sprzedaż Windowsa 8 ponoszą sprzedawcy OEM. Tak, najłatwiej zwalić winę na kogoś innego, nie dostrzegając oczywistego faktu, że nowe okienka zwyczajnie nie podobają się użytkownikom pecetów.
Tymczasem MS twierdzi, że sprzedawcy nie realizują ściśle wytycznych koncernu dotyczących zaleceń sprzętowych i produkują głównie komputery pozbawione ekranów dotykowych, a te zdaniem giganta nie pokazują pełni zalet nowych okienek. W tym momencie można by zapytać, o jakich zaletach oni bredzą.
W każdym radzie Microsoft twierdzi, że sprzedał dotychczas 60 milionów kopii systemu oraz, że ponoć Viście osiągnięcie tego samego wyniku zajęło sześć miesięcy.
Oczywiście producenci komputerów nie mogli bezczynnie siedzieć i nie reagować na tak absurdalne zarzuty. Wielu z nich nie jest zadowolonych z obwiniania ich za słabą sprzedaż Windowsa 8 i argumentują, że wydali duże pieniądze na wyprodukowanie konfiguracji z wysokiej półki, które niewątpliwie spełniałyby wytyczne Microsoftu. Problem w tym, że konsumenci nie zawsze chcą je kupować, ponieważ są zwyczajnie za drogie.
I w związku ze słabą sprzedaż, Microsoft zdecydował się na ponowną premierę systemu, którą planuje w tym miesiącu. Wątpliwe jedna, by cokolwiek to zmieniło. Ludziom po prostu nie podoba się to dziwne kafelkowe menu oraz większy stopień komplikacji.
Źródło: Techspot.com
Technogadżet w liczbach