Facebook zainteresowany płatną telewizją. Udostępni ją przez własną aplikację

Facebook coraz poważniej myśli nad wejściem na rynek płatnej telewizji. Ponoć firma prowadzi już rozmowy nad udostępnieniem treści z kilku platform.

Płatna telewizja w ostatnich latach zdobywa coraz większą popularność. Wiele osób rezygnuje bowiem z pakietów kablowych lub satelitarnych, by przestawić się na oglądanie treści oferowanych w streamingu. Plan zaistnienia w tej branży może mieć również Facebook, który coraz poważniej zastanawia się nad udostępnieniem płatnej TV na własnej platformie.

Jak donoszą źródła, ponoć Facebook od co najmniej kilku miesięcy prowadzi rozmowy z takimi sieciami jak Showtime, Starz oraz HBO. Dotyczą one sprzedaży oferowanych przez nie treści, za pomocą platformy portalu społecznościowego. Na tę chwilę nie znamy jeszcze dokładnych szczegółów oferty. Mówi się jednak, że abonent mógłby oglądać udostępniane treści także na kilku innych urządzeniach. A to znacznie podniosłoby użyteczność proponowanej oferty.

Wprawdzie nic nie zostało jeszcze oficjalnie potwierdzone. Nieoficjalne doniesienia sugerują jednak, że prawdopodobny start nowej usług miałby się odbyć w pierwszej połowie przyszłego roku. Dodam, że Facebook już od kilku lat próbuje zachęcić firmy do tworzenia treści dla swych 2,3 mld użytkowników. Na razie jednak nie odniósł na tym polu większych sukcesów. Na razie portalowi udało się zdobyć licencję na kilka starych programów telewizyjnych. Dzięki umowie z 21st Century Fox, może udostępniać m.in., popularną niegdyś serię Buffy: Postrach wampirów.

Facebook

Źródło: Recode.net

You may also like...