Galaxy Note 7 w rękach iFixit
Samsung Galaxy Note 7 trafił już do pierwszych klientów, więc zgodnie z tradycją, specjaliści z iFixit wzięli go na warsztat by ocenić produkt pod kątem rozmieszczenia elementów i sprawdzić jak trudna byłaby jego samodzielna naprawa.
Zła wiadomość dla przyszłych posiadaczy Galaxy Note 7 jest taka, że według iFixit inżynierowie Samsunga nie przyłożyli się zbytnio do zaprojektowania sprzętu, który przez to nie jest przyjazny dla serwisantów.
Nowy smartfon otrzymał bardzo niską notę zaledwie 4 punktów na 10 możliwych, a więc tylko o oczko wyżej od Galaxy S7, który również nie jest zbyt łatwy w naprawie. Na tak niską ocenę wpływ ma fakt, że większość podzespołów jest przyklejona, a więc ich samodzielna wymiana nie jest możliwa i da się to zrobić, tylko w przypadku niektórych elementów.
Największym problemem jest zakrzywiony ekran, który sprawia, że wymiana chroniącego go szkła jest praktycznie niemożliwa bez uszkodzenia wyświetlacza. Drugim problemem jest szkło chroniące przednią i tylną część smartfona, które zostało mocno wklejone, co zwiększa jego podatność na pękanie w przypadku próby otwarcia obudowy.
Do podzespołów, które można łatwo wymienić zaliczymy m.in. płytkę obsługującą port ładowania. Baterię także można wymienić bez wyjmowania całej płyty głównej, jednak nie jest to łatwe ze względu na dużą ilość kleju.
Ciekawostką jest wodoszczelność smartfona. Dzięki dużej ilości kleju oraz innych metod, w pełni zabezpieczono przed wilgocią gniazdo słuchawkowe, grill głośnika oraz schowek na rysik S Pen. Dzięki temu urządzenie może przetrwać do 30 minut pod wodą bez ryzyka jego uszkodzenia.
Z pełnym testem smartfona możecie zapoznać się na tej stronie.
Źródło: Ifixit.com
Technogadżet w liczbach