Google Asisstant przyczyną problemów z działaniem smartwatcha Galaxy Watch 4
Użytkownicy smartwatcha Galaxy Watch 4 skarżą się na problemy związane z jego działaniem. Pojawiły się tuż po instalacji głosowego asystenta Google Assistant.
Smartwatche nie są sprzętem szczególnie wygodnym w obsłudze. Ich małe wyświetlacze powodują, że obsługa wszystkich oferowanych funkcji bywa czasem kłopotliwa. Dlatego producenci często wyposażają sprzęt w asystentów głosowych, umożliwiających uruchamianie aplikacji za pomocą komend głosowych.
Kilka dni temu Samsung umożliwił oficjalne korzystanie z Google Assisant na zegarku Galaxy Watch 4, dostępnym w tych sklepach. Wielu użytkowników zegarka z pewnością ucieszył ten fakt, szczególnie iż musieli na asystenta czekać ponad osiem miesięcy. Radość nie trwała jednak długo, gdyż szybko pojawiły się problemy z działaniem sprzętu.
Wielu użytkowników skarży się, że po zainstalowaniu Google Assistant, zegarek zaczął szybciej wyczerpywać baterię oraz rozłączać się ze smartfonem. Część twierdzi również, że od czasu instalacji asystenta nie jest w stanie przywrócić bezproblemowego parowania zegarka z telefonem.
Niektórym to się wprawdzie udało, lecz wymagało wcześniej wykonania twardego resetu zegarka. A to oczywiście wiąże się z utratą danych dotyczących zdrowia i kondycji. Oznacza również konieczność ponownej instalacji oraz konfiguracji wielu aplikacji, w tym systemu płatności Samung Pay.
Samsung dotąd nie zabrał oficjalnego stanowiska w tej sprawie, więc nie wiadomo w jaki sposób zamierza rozwiązać problem. Zapewne firma będzie musiała przygotować poprawkę, ale termin jej pojawienia się na razie pozostaje tajemnicą.
Technogadżet w liczbach