Hiszpańscy influencerzy mają nowe zasady reklamowania kryptowaluty
Hiszpański rząd wprowadził nowe zasady reklamowania kryptowaluty, obejmujące influencerów. Muszą spełnić określone warunki, albo liczyć się z ogromną grzywną.
Kryptowaluty wzbudzają bardzo skrajne emocje. Wiele osób uważa bowiem, że służą przestępcom i spekulantom, a ich wydobycie nie tylko powoduje wzrost cen energii, ale też elektroniki użytkowej. Jest też druga strona obozu, która uważa je za świetny sposób do zarobku, dlatego w sieci pojawia się coraz więcej reklam zachęcających do inwestowania w kryptowaluty.
Coraz częściej promują je także influencerzy, których popularność firmy inwestycyjne wykorzystują do naganiania klientów. Hiszpański rząd postanowił więc nieco uregulować zasady reklamowania kryptowalut przez influencerów i przygotował nowe przepisy. Wejdą one w życie już od 17 lutego bieżącego roku.
Influencerzy oraz inni reklamodawcy z około 100 tys. followersów, na co najmniej 10 dni przed promocją kryptowalut muszą powiadomić Krajową Komisję Rynku Papierów Wartościowych. W przeciwnym wypadku narażają się bowiem na karę finansową w wysokości 300 tys. euro.
Muszą również ujawnić czy otrzymują płatności za rozmawianie o kryptowalutach na swych kanałach w mediach społecznościowych. Powinni też zapewnić jasne i bezstronne ostrzeżenia o ryzyku związanym z kryptowalutami. W tym także podać informację, że inwestycje nie są regulowane prawnie. Zasady obejmują również firmy promujące aktywa kryptowalut, a także zatrudniane przez nich firmy PR.
Hiszpania jest pierwszym państwem w Unii Europejskiej, który wprowadza u siebie takie zasady. To krok w dobrym kierunku, który pozwoli uniknąć wprowadzania ludzi w błąd i zmniejszy ryzyko poniesienia strat.
Technogadżet w liczbach