Huawei Mobile Services ma 400 mln użytkowników w 170 krajach
Koncern Huawei pochwalił się rosnącą popularnością własnego serwisu Huawei Mobile Services. Ma on już miesięcznie 400 mln użytkowników ze 170 krajów.
Gdy w zeszłym roku administracja Trumpa wymusiła na Google odebranie Huawei licencji na Androida wydawało się, że poważnie zaszkodzi to koncernowi. Brak dostępu do popularnych aplikacji takich jak Gmail, YouTube, czy Google Maps, mógł poważnie obniżać atrakcyjność urządzeń tego producenta. Szczególnie na rynkach zachodnich, gdzie są niezwykle popularne.
Gigant miał jednak plan awaryjny na taką ewentualność i uruchomił własną alternatywę dla usług Google o nazwie Huawei Mobile Services. Firma właśnie pochwaliła się imponującą popularnością nowego serwisu, którą udało się osiągnąć w bardzo krótkim czasie. Dyrektor generalny koncernu Richard Yu poinformował, że HMS ma użytkowników w 170 krajach i miesięcznie korzysta z niego ponad 400 mln osób. Co więcej, z serwisem nawiązało już współpracę ponad 1,3 mln deweloperów.
Szczególnie istotna jest liczba firm wspierających HMS, gdyż do od nich zależy atrakcyjność usługi. Dzięki nim może więc oferować użytkownikom sprzętu Huawei, gry oraz różnego rodzaju aplikacje użytkowe. Koncern współpracuje też z wieloma koncernami medialnymi, dostarczającymi informacje ze świata. Wśród nich znalazły się m.in., The Sunday Times, News UK i Talksport.
Oczywiście wiadomości to nie wszystko, więc usługa współpracuje też z wieloma producentami treści wideo. Są to m.in., Universal Pictures, Sony Pictures Entertainment, Paramount, BBC oraz wielu innych. Natomiast o dostęp do muzyki dbają wytwórnie Warner Music Group, Sony Music, Universal Music Group oraz wiele innych.
Jak widać plan Trumpa mający na celu zaszkodzenie Huawei, zupełnie się nie powiódł. Koncern radzi sobie całkiem nieźle bez dostępu do usług Google i rozwija własną alternatywę, która zdobywa coraz większą popularność. Na pewno docenią to nabywcy nowych modeli smartfonów, takich jak seria Huawei P40, którą w tym tygodniu zaprezentowano.
Technogadżet w liczbach