Huawei sprzedaje w Europie coraz mniej smartfonów

Według najnowszego raportu IDC, sprzedaż smartfonów Huawei w Europie Zachodniej spadła o niemal 60 procent. To wyniki z trzeciego kwartału bieżącego roku.

Z powodu pandemii ucierpiało wiele gałęzi gospodarki, a wśród poszkodowanych są również producenci smartfonów. Z powodu lokalnych lockdownów wiele sklepów z elektroniką użytkową zostało zamkniętych, co miało znaczący wpływ na sprzedaż sprzętu mobilnego. Poza tym wzrost bezrobocia sprawił, że ludzie obecnie niechętnie kupują nowe telefony, starając chronić kurczące się oszczędności.

IDC opublikowało właśnie najnowszy raport dotyczący rynku smartfonów, obejmujący trzeci kwartał bieżącego roku. Jest nieco bardziej optymistyczny, gdyż pokazuje że niektóre marki zaczęły powoli odrabiać straty.

W trzecim kwartale najlepiej poradził sobie Samsung. W Zachodniej Europie sprzedał w tym czasie 10,3 mln telefonów, co dało mu 35,6 procentowy udział w rynku tych urządzeń. To dobra wiadomość dla koreańskiej marki, gdyż w ujęciu rocznym odnotowała spadek sprzedaży w wysokości 6,9%.

Huawei z największym spadkiem sprzedaży

Samsung zdetronizował Huawei, które jeszcze niedawno było największym producentem smartfonów. Koncernowi dały się we znaki nie tylko sankcje nałożone przez USA, ale też ograniczona aktywność gospodarcza w całej Europie. Chiński gigant w tym czasie sprzedał zaledwie 2,5 mln urządzeń i zanotował aż 58,7 procentowy spadek sprzedaży. Jego udział w europejskim rynku zmniejszył się natomiast z 20 procent do zaledwie 8,8 procent, co dało koncernowi 4 pozycję.

Dużo lepiej poradziło sobie Apple, które w ostatnim kwartale było w Europie Zachodniej drugą najpopularniejszą marką. Do końca września amerykański koncern sprzedał 8,2 mln urządzeń, co jednak nie jest szczególnie imponującym wynikiem. Mówimy tu bowiem o wzroście wynoszącym zaledwie 0,1 mln w porównaniu do analogicznego okresu 2019 roku. W porównaniu do zeszłego roku (26,4%) wzrósł natomiast udział w rynku, który obecnie wynosi 28,5%.

Xiaomi podbija Europę

Kłopoty Huawei wykorzystały inne chińskie marki, takie jak Xiaomi oraz Oppo. Pierwsza w trzecim kwartale sprzedała w Europie Zachodniej 3,7 mln smartfonów, co dało jej 12,8 procentowy udział w rynku i trzecie miejsce w zestawieniu najpopularniejszych marek. Co ciekawe w analogicznym okresie 2019 roku, firma sprzedała jedynie 1,5 mln urządzeń, a jej udział w rynku wyniósł 4,8 procent. Imponujący był natomiast wzrost sprzedaży, który wyniósł aż 151,6%.

Jeszcze lepszy wynik uzyskało Oppo, które na europejski rynek oficjalnie weszło w zeszłym roku. Dzięki nowym modelom ze średniej półki firma sprzedała 900 tys. urządzeń, co daje aż 566,2 procentowy wzrost sprzedaży. 12 miesięcy wcześniej sprzedała bowiem tylko 100 tys. telefonów.

Huawei

Źródło

You may also like...