Komisja Europejska wszczyna postępowanie przeciwko Google
Komisja Europejska poinformowała o wszczęciu antymonopolowego postępowania przeciwko Google. Sprawa dotyczy potencjalnego faworyzowania własnej technologii reklamowej, ze szkodą dla dostawców, reklamodawców oraz wydawców internetowych.
Niewykluczone, że Google po raz kolejny zostanie ukarane niemałą grzywną za nadużywanie swej monopolistycznej pozycji. Komisja Europejska właśnie poinformowała o wszczęciu formalnego postępowania antymonopolowego dotyczącego amerykańskiego giganta. Śledztwo pozwoli stwierdzić, czy koncern faworyzuje własne usługi technologii reklamy displayowej online nad technologią reklamową konkurencji ze szkodą dla innych dostawców, reklamodawców i wydawców internetowych.
Komisja przyjrzy się całej gamie kwestii, którymi się niepokoi w związku z praktykami reklamowymi Google. Najważniejsza pozycja na liście dotyczy piaskownicy prywatności przeglądarki Chrome. Zabrania bowiem używania plików cookie zewnętrznych firm, na korzyść własnej alternatywy. Może to uniemożliwiać innym dostawcom dostosowywanie reklam do konkretnych użytkowników.
Koncern jakiś czas temu ogłosił, że uniemożliwi reklamodawcom zewnętrznym dostęp do identyfikatora reklamowego w Androidzie, jeśli użytkownik zrezygnuje ze spersonalizowanych reklam. Komisja zbada więc wpływ tej polityki na rynki reklamy online i rynki pośrednictwa w zakresie reklam.
Na razie jest zbyt wcześnie, aby można było mówić o karze dla koncernu. Nie wiadomo bowiem jak długo potrwa prowadzone dochodzenie, ale może to zająć wiele miesięcy. Jeśli jednak zarzuty się potwierdzą, wówczas grzywna nałożona na amerykańskiego giganta z pewnością nie będzie mała.
Technogadżet w liczbach